hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > امدادرسانی ۱۵۰ تیم عملیاتی در سیستان و بلوچستان

امدادرسانی ۱۵۰ تیم عملیاتی در سیستان و بلوچستان

دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد: از امروز شنبه ۱۲ اسفند، ۲ فروند بالگرد در حال امدادرسانی شدند. امکانات اقلام زیستی ۷۲ ساعته در حال توزیع است.

به گزارش شبکه شرق، دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه همچنان امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: ۱۵۰ تیم عملیاتی در حال امداد رسانی هستند.

یعقوب سلیمانی با اشاره به اینکه سیل و آبگرفتکی موجب قطع راه ارتباطی برخی از مناطق در جنوب استان سیستان و بلوچستان شده است، افزود: از امروز شنبه ۱۲ اسفند، ۲ فروند بالگرد در حال امدادرسانی شدند.

وی از توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی به مردم سیل‌زده خبر داد و گفت: امکانات اقلام زیستی ۷۲ ساعته در حال توزیع است.

سلیمانی با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای بارش در روزهای آینده گفت: به این منظور حدود ۲۵۰ نفر از امدادگران از استان‌های هم‌جوار در حال اعزام به مناطق سیل زده هستند همچنین ۷۵ خودرو عملیانی نیز در منطقه در حال امدادرسانی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر که در منطقه حضور دارد، ‌ اظهار داشت: به نظر شرایط پایدار است و البته هلال احمر تمهیدات لازم را در صورت بارش در روزهای آینده پیش‌بینی کرده است.

رئیس سازمان امداد و نجات نیز امروز شنبه ۱۲ اسفند آخرین جزئیات امدادرسانی در عملیات جوی هفت روز گذشته، از برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در شهر چابهار به دلیل سیل و آبگرفتگی خبر داد.

بابک محمودی، با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در سوانح جوی (کولاک برف/ آب‌گرفتگی) از تاریخ پنجم تا ساعت ۶ صبح دوازدهم اسفندماه، گفت: در این بازه زمانی، ۲۶ استان، شامل ۱۵۴ منطقه (۶۱ محور کوهستانی، ۴ شهر و ۸۹ روستا) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی افزود: در این مدت زمان امدادگران به ۲۲ هزار و ۲۸۹ نفر امدادرسانی و برای ۸ هزار و ۹۲۸ نفر اسکان اضطراری فراهم کردند. ۱۰۵ نفر نیز به مناطق امن و ۱۲ نفر مصدوم و یا بیمار نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمودی با اشاره به این که ۵۴۲ تیم امددی در عملیات جوی شرکت کردند، ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۱۶۱ امدادگر اقدام به رهاسازی ۱ هزار و ۵۱۱ دستگاه خودرو از برف و تخلیه آب، گل و لای از ۶۸ واحد مسکونی کردند.

وی گفت: ۲۴۰ دستگاه چادر، ۶ هزار و ۲۰۰ تخته پتو، ۶۹۸ تخته موکت، ۸ هزار و ۲۱۶ کیلوگرم نایلون، ۱۰۳ ست بهداشتی، ۲ هزار و ۶۰۱ بسته غذایی، ۲ هزار و ۲۰ قوطی کنسروجات، ۳ هزار و ۳۱۸ بطری آب معدنی، ۷ هزار و ۸۹۱ قرص نان، ۶۷ کیلوگرم خرما و ۱۵۱ شعله والور در بین افراد متاثر توزیع شد.

 

منبع: sharghdaily-921298

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد