درباره ما نسخه آزمایشی | دوشنبه، 1 تیر 1405

کد: 304962 | 10 اسفند 1402 ساعت 10:21

(ویدئو) حمله تکان دهنده ببر به عوامل صداوسیما در باغ وحش صفادشت

محمد کرمی درباره ورود عوامل یکی از برنامه‌های تلویزیونی به داخل قفس ببر باغ وحش صفادشت و حمله این حیوان به یکی از آنها اظهار کرد: ما خودمان در آنجا حضور نداشتیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. ورود عوامل صدا و سیما با هماهنگی ما نبوده، بلکه با هماهنگی مسئول مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت انجام شده است.
(ویدئو) حمله تکان دهنده ببر به عوامل صداوسیما در باغ وحش صفادشت


دوشنبه ۷ اسفند، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک ببر در قفس باغ وحش صفادشت به یکی از عوامل برنامه‌ای تلویزیونی حمله‌ور شد. پس از آنکه مجری و عوامل برنامه صبح امروز برای تهیه گزارش از باغ وحش صفادشت داخل قفس ببرها رفتند، مجری رو به دوربین گفت «ببر هم ببرهای قدیم» و ببر بلافاصله به سمت عوامل صداوسیما حمله ور شد و یکی از آنها را به شدت مجروح کرد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان تهران درخصوص ماجرای ورود عوامل یک برنامه تلویریونی به قفس ببر در باغ وحش صفادشت و حمله این حیوان به یکی از آنها توضیح داد.

محمد کرمی درباره ورود عوامل یکی از برنامه‌های تلویزیونی به داخل قفس ببر باغ وحش صفادشت و حمله این حیوان به یکی از آنها اظهار کرد: ما خودمان در آنجا حضور نداشتیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. ورود عوامل صدا و سیما با هماهنگی ما نبوده، بلکه با هماهنگی مسئول مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت انجام شده است.

2-71_2_11zon

وی ادامه داد: چون از عوامل ما آنجا حضور نداشته‌اند، نمی‌توانیم اظهار نظری در این خصوص داشته باشیم، ولی قاعدتا ورود به قفس حیوانات فقط تنها با اجازه مربی می‌تواند صورت پذیرد و سایر عوامل اگر بخواهند ورود پیدا کنند، ممکن است این اتفاق برایشان رخ دهد.

وی اضافه کرد: شهرداری ملارد مسئولیت باغ وحش صفادشت را بر عهده ندارد و قرارداد پیمانکار آن نیز تمام شده و قرار است به یک شرکت خصوصی واگذارشود. ما منتظر انجام سیر مراحل قانونی پیمانکار جدید در راستای تحقق این نقل و انتقال هستیم. باید مراحل قانونی آن طی شود، سپس پیمانکار به ما معرفی شود. بعد بحث اصلاحاتی را که قرار است انجام بشود، ما پیگیری می‌کنیم.

3-67_1_11zon

کرمی در پایان گفت: این موضوع در حال بررسی است و در این راستا شهرداری نامه‌ای به ما ارسال کرده است که ما منتظر طی شدن مراحل قانونی آن هستیم. باغ‌وحش‌داری و نگهداری مراکز حیوانات بیشتر یک بحث هزینه‌ای است تا اینکه جنبه اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: اگر کسی در جهت ارتقای فضای نگهداری از آن‌ها اقدام کند، ما استقبال می‌کنیم. البته نحوه نگهداری و برنامه‌های مدیریتی و سرمایه‌گذاری شرکت جدید برای مدیریت باغ وحش صفادشت باید دقیق بررسی شود.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-178826



عکس خوانده نمی‌شود