به گزارش اکوایران؛ روند تولید فولاد در جهان نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «چین»، «هند»، «ژاپن»، «آمریکا» و «روسیه» در جمع 5 کشور نخست تولید فولاد خام قرار گرفته‌اند و ایران در پله نهم ایستاد. 

از سوی دیگر در نخستین ماه سال 2024 و براساس گزارش منتشر شده ایران بالاترین رشد تولید فولاد خام در میان 10 کشور برتر جهان را به خود اختصاص داد، تولید فولاد خام در ایران در این ماه رشدی 39.3 درصدی را ثبت کرده است. براساس گزارش ایمیدرو، 71 کشور جهان در ماه ژانویه، 148 میلیون و یکصد هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال گذشته میلادی 1.6 درصد کاهش‌ داشته است.

10 کشور برتر تولیدکننده فولاد خام

 گزارش انجمن جهانی فولاد در نخستین ماه 2024 نشان می‌دهد، کشور «چین» با تولید 77.2 میلیون تن فولاد و با کاهش 6.9 درصدی رتبه نخست تولید فولاد را از آن خود کرد و در جایگاه بعدی «هند» با 12.5 میلیون تن در این مدت افزایش 7.3 درصدی را تجربه کرد و در جایگاه دوم تولیدکنندگان فولاد خام قرار گرفت. از سوی دیگر «ژاپن» هم در این مدت 7.3 میلیون تن فولاد تولید کرد و با افزایش 6 دهم درصدی جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد «آمریکا» هم در اولین ماه سال جاری میلادی 6.8 میلیون تن فولاد خام تولید کرد و کاهش 3 دهم درصدی را تجربه کرد.

تولید فولاد خام «روسیه» هم در این مدت 6.2 میلیون تن گزاش شده و «کره جنوبی» هم 5.7 میلیون تن تولید فولاد خام داشته است. ازریابی‌ها همچنین نشان می‌دهد «ترکیه» با 3.2 میلیون تن و «آلمان» با تولید 2.9 میلیون تن در جایگاه هفتم و هشتم قرار گرفته اند و «ایران» هم با تولید 2.6 میلیون تن توانست رتبه نهم را در فهرست تولیدکنندگان فولاد خام به دست آورد و برزیل هم با تولید 2.5 میلیون تن فولاد در جایگاه دهم قرار گرفت.