hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > افتتاح پیشرفته‌ترین دستگاه درمان سرطان در شهرک سلامت اصفهان

سایبرنایف امید جدید بیماران سرطانی می‌شود

افتتاح پیشرفته‌ترین دستگاه درمان سرطان در شهرک سلامت اصفهان

 سایبر نایف شهرک سلامت اصفهان که پیشرفته‌ترین دستگاه و روش درمان سرطان است امروز با حضور مسعود صرامی، بنیان‌گذار این مجموعه به‌صورت رسمی افتتاح شد. روبان چینی این مراسم توسط چند کودک درمان شده سرطان از خیریه کسا انجام شد و پس از آن یکی از پزشکان مجموعه که به سرطان مبتلا شده وارد مراحل درمان به‌وسیله سایبر نایف شد.


 سایبر نایف شهرک سلامت اصفهان که پیشرفته‌ترین دستگاه و روش درمان سرطان است امروز با حضور مسعود صرامی، بنیان‌گذار این مجموعه به‌صورت رسمی افتتاح شد. روبان چینی این مراسم توسط چند کودک درمان شده سرطان از خیریه کسا انجام شد و پس از آن یکی از پزشکان مجموعه که به سرطان مبتلا شده وارد مراحل درمان به‌وسیله سایبر نایف شد.

این رویداد برای ایران و کشورهای منطقه، تحولی بزرگ است که بیماران و خانواده‌های آنان را برای بازگشت به زندگی امیدوارتر می‌کند.

به گزارش اصفهان امروز،در مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان رسا شهرک سلامت اصفهان پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تکنولوژی درمان سرطان با استفاده از دستگاه سایبر نایف برای بیماران که در مراحل گوناگون قرار داشته باشند در کنار مراحل گوناگون تشخیصی و تخصصی سبب شده جامع‌ترین مجموعه سرطان کشور تکمیل شود و اصفهان را به پایتخت درمان سرطان ایران تبدیل کند.

این رویداد برق امید را در چشمان مراجعان و کارکنان این مرکز ایجاد کرده بود و همه مشتاق بودند که چند متر آن‌طرف‌تر پشت دیوار یکی از این اتاق‌ها با خیراندیشی یک کارآفرین اصفهانی که سرمایه و عمر خود را برای تاسیس و رشد شهرک سلامت اصفهان صرف کرده است، غول سرطان به‌زانو درآید.

  

سرمایه‌گذاری کلان برای بازگشت لبخند امید بیماران

مسعود صرامی، بنیان‌گذار شهرک سلامت اصفهان و مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان رسا در گفتگو با اصفهان امروز  می‌گوید: اجتماع معلم خوبی است و همیشه به سرمایه‌گذاران الگو می‌دهد که باید چه مسیری را در پیش بگیرند؛ ولی برخی از آن درس و الهام نمی‌گیرند؛ امروز تمام مردم در بخش درمان نیازمند خدمات باکیفیتی هستند که ما با تمام وجود به دنبال ارائه این خدمات به مردم ارزشمند اصفهان و ایران هستیم. همین دیدگاه باعث شده این مرکز به‌عنوان یک الگو و اثر ماندگار ایجاد شود و برای نسل بعد باقی بماند.

 

صرامی ادامه می‌دهد: اعتقاد داریم پیش از درمان جسم بیمار باید روح او را درمان کنیم. در برخی مکان‌های درمانی، حس منفی یا نشانه‌های بدی از خدمات درمانی به بیمار القا می‌شود که ناامیدی را برای او به همراه دارد؛ اما در این محل به‌محض ورود آرامش احساس خواهد شد و این باور به وجود می‌آید که عده‌ای دست‌به‌دست هم داده‌اند تا با ارائه خدمات مدرن و نوین در زندگی بیماران تحولی ایجاد کنند؛ نخستین تغییر نیز بازگشت و تقدیم سلامتی به بیماران است.

بنیان‌گذار شهرک سلامت اصفهان می‌گوید: در ایران به دلیل نبوغی که وجود دارد تخصص پزشکی نه‌تنها با کشورهای منطقه قابل‌مقایسه نیست؛ بلکه از بسیاری کشورهای دنیا نیز جلوتر است؛ اما مشکل بزرگ این بود که مرکز استاندارد و دستگاه‌های به روزی نداشتیم که در کنار فضای آرامش‌بخش، بیماران را درمان کند. امروز این مجموعه تمامی خدمات تشخیص و درمان سرطان را با استانداردها و تکنولوژی روز دنیا به‌صورت یکپارچه و استاندارد ارائه می‌کند. به طور معمول برای خدمات درمانی ناچار هستیم به مراکز مختلفی مراجعه کنیم و این پراکندگی باعث می‌شود اطلاعات جامعی که برای درمان بیمار نیاز است نیز پراکنده شود؛ اما اکنون تمامی این اطلاعات در شهرک سلامت اصفهان یا مرکز رسا به‌صورت یکجا ارائه می‌شود و این امکان فراهم شده است که پاسخ نهایی همه نیازهای درمانی در یک مرکز وجود داشته باشد؛ این امکانات، کیفیت خدمات، دانش پزشکان و چرخه پزشکی و درمانی ایجاد شده در کشور و منطقه بی‌رقیب است.

مسعود صرامی، بنیان‌گذار شهرک سلامت اصفهان و مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان رسا

 

صرامی ادامه می‌دهد: این تصور وجود داشت که قرار است مراکز درمانی خیابان آمادگاه به شهرک سلامت منتقل شود؛ اما امروز تفکر ما ایجاد تغییر مثبت است که بدون شک هزینه‌های کلانی دارد و ما آن را در تمام بخش‌ها برای خدمات استاندارد تامین می‌کنیم چرا که بنا داریم ارائه خدمات درمانی به‌صورت بنیادی تغییر کند.

بنیان‌گذار مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان رسا می‌گوید: سرمایه‌گذاری انجام شده برای پروژه سایبر نایف که امروز آغاز به کار آن را شاهد بودید برابر با ۱۰ درصد مجموع پروژه فدک مال است، حال آنکه در این مرکز ۴۰ دستگاه مدرن و به‌روز دیگر با همین کیفیت و ارزش وجود دارد؛ اما تعرفه خدمات درمانی اینجا تابع تعرفه سراسر کشور که ثابت است، دریافت می‌شود. این در حالی است که خدماتی همچون پارکینگ، مراکز استریل و بهداشتی، تهویه هوای سالم و اکسیژن‌دار، خدمات به همراه بیمار و مواردی نظیر این را نیز به‌صورت رایگان ارائه می‌دهیم.

صرامی همچنین اضافه می‌کند: دستگاه سایبر نایف که در این مرکز استفاده می‌شود برای نخستین‌بار وارد کشور شده است و حتی از انواع مختلف دستگاه‌های سایبر نایفی که در ترکیه استفاده می‌شود نیز پیشرفته‌تر و جدیدتر و آخرین دستاورد و فناوری سایبر نایف منطقه به شمار می‌رود؛ ازاین‌جهت تأثیر به سزایی در ارتقای گردشگری سلامت نیز خواهد داشت، چرا که در این محل بیماران سرطانی از شهرها و کشورهای دیگر پذیرش خواهند شد که امکان ارزآوری قابل‌توجهی را برای اقتصاد اصفهان فراهم خواهد کرد و اقتصاد شهر را پویاتر می‌کند.


 

سایبر نایف؛ شاه‌بیت غزل درمان سرطان در دنیا

مدیر مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان (رسا) نیز می‌گوید: در ۵ سال گذشته خدمات درمانی را با ۲۰ دستگاه مختلف که برخی برای نخستین‌بار وارد کشور شده‌اند ارائه داده‌ایم؛ به‌عنوان‌مثال تمام تخت‌های دستگاه‌های ما قابلیت پذیرش بیمار با وزن ۲۴۰ کیلوگرم را دارد درحالی‌که مراکز دیگر برای جلوگیری از خراب‌شدن و آسیب‌دیدن دستگاه‌های خود در نهایت تا ۱۰۰ کیلوگرم را پذیرش می‌کنند که این باعث می‌شود بیمار مجبور به مراجعه مراکز درمانی در شهرهای دیگر شود.

دکتر شهرام شفیعی ادامه می‌دهد: در شرایطی که این دستگاه‌های گران‌قیمت در این مرکز مورداستفاده قرار گرفته است به دلیل شرایط شرکت‌های بیمه و پایین‌بودن تعرفه‌های پزشکی در بیشتر موارد بازگشت هزینه نداریم؛ اما برای رفاه حال بیماران علاوه بر اینکه با بسیاری از بیمه‌ها قرارداد داریم، آنچه از هزینه‌ها که شامل حال بیمه نشود را برای همراهی با بیماران تقسیط می‌کنیم. حتی صندوقی هم ایجاد کرده‌ایم که بیماران برای سهولت پرداخت هزینه‌های درمان خود از آن استفاده کنند تا هیچ بیماری برای نداشتن پول یا بدون درمان از این مرکز خارج نشود.

دکتر شهرام شفیعی، مدیر مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان رسا

 

او می‌گوید: دستگاه سایبر نایف شاه‌بیت غزل درمان سرطان در دنیا و ساخت کشور آمریکا است که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و به‌صورت روباتیک تومورهای سرطانی که حتی جراحان متبحر به آن دسترسی نداشته و جراحی سختی را می‌طلبد در جای‌جای بدن درمان می‌کند و این دستگاه توانایی دارد که با دقت ۲/۰ میلی‌متر و تومورهایی تا ۲ میلی‌متر را به‌راحتی درمان کند بدون آنکه آثاری از آن باقی بماند. در این مسیر گروهی از متخصصان، جراحان، تیم فیزیک، رادیوتراپیست و آنکولوژیست‌ها طراحی درمان را انجام داده و در ادامه از طریق این دستگاه، درمانی اثربخش و مفید انجام می‌شود.

مدیر مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان رسا ادامه می‌دهد: آنچه این مرکز را منحصربه‌فرد کرده است ارائه خدمات درمانی جامع در فضایی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع است که سرطان را به‌صورت فوق‌تخصصی و یکپارچه درمان می‌کند. ضمن اینکه روزانه ۱۵۰ بیمار سرطانی برای درمان و ۵۰۰ بیمار نیز برای خدمات دیگر به این مرکز مراجعه می‌کنند که پیش‌بینی داریم برای سال ۱۴۰۳ تا ۲۰۰ نفر در روز بتوانند به این مرکز مراجعه داشته باشند.

 

لبخند سلامت بر لب کودکان سرطانی

در نهایت سایبر نایف شهرک سلامت اصفهان با روبان چینی توسط چند کودک بهبودیافته مبتلا به سرطان تحت پوشش خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان اصفهان (کسا) به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و نخستین بیمار آن نیز یکی از پزشکان همین مرکز بود. این رویداد و اقدام ماندگار همان خبر خوش برای اصفهان و ایران است تا همه باور کنند در صورت اعتماد به بخش خصوصی در اصفهان و ایران، سرطان دیگر ترسناک و حتی بی‌درمان نیست.

  

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد