hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > شکر مورد نیاز قنادان در بازار موجود نیست

شکر مورد نیاز قنادان در بازار موجود نیست

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان گفت: پیش از تعطیلات نوروزی در زمینه خرید شکر حمایت های لازم از قنادان به عمل آمد اما در حال حاضر شکر مورد نیاز برای خریداری موجود نیست.

محمد ارغوان  با تأکید هر چه بیشتر بر رعایت موارد بهداشتی مطرح کرد: با هدف سلامت شهروندان به کلیه قنادی ها ابلاغ شده است که زولبیا و بامیه در همان بخش تولیدی در وزن های گوناگون کاملاً بسته بندی شود سپس پشت ویترین قرار گیرد و همانند سوابق گذشته کار بسته بندی در فروشگاه و محله عرضه انجام نشود.
وی با توجه به شیوع کروناویروس به مردم توصیه کرد که در ایام ماه مبارک رمضان از قنادی هایی که تولید و عرضه مستقیم دارند، خرید انجام دهند چراکه در اوج مصرف اقلام غذایی مختص ماه رمضان کارگاه های زیرزمینی تولیدی فعال می شوند و مشکل عدم دسترسی به واحدهای غیرمجاز وجود دارد.
ارغوان درباره بهای این محصولات اضافه کرد: در قنادی های درجه یک برای محصول زولبیا و بامیه هر کیلو مبلغ ۲۱ هزار تومان و برای قنادی های درجه دو هر کیلو ۱۹ هزار تومان، انگشت پیچ با رقم ثابت ۱۵ هزار تومان و حلوازرده درجه یک مبلغ ۲۸ هزار تومان و درجه دو  ۲۴ هزار تومان تعیین شده است که با توجه به معیشت مردم در ایام کرونا از واحد های صنفی درخواست شده برای رعایت حال مشتریان تخفیف در بهای تمام شده درنظر بگیرند.
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر قنادی پلمب شده نداریم اما در سال گذشته با تغییر مدیریت مرکز بهداشت استان گشت و بازرسی جدی در تمام سطوح بازار اتفاق افتاد که منجر به اقدامات بسیار خوبی شد که می توان به استفاده از روپوش های مناسب و پیگیری دریافت کارت بهداشت کارکنان واحدها اشاره کرد و البته قنادی هایی که دستورالعمل های لازم را اجرا نکردند با نظر معاونت بهداشت پلمب شدند.
وی با بیان اینکه قنادی های فعال دارای تأییدیه معاونت بهداشت هستند و با توجه به رسته فعالیت خود ملزم به دریافت و تمدید کارت بهداشت در زمان های تعیین شده هستند، خاطرنشان کرد: همه روزه گشت مشترک به اتفاق اتاق اصناف، سازمان صمت و مرکز بهداشت در دو شیفت از واحدهای صنفی در سطح شهر به ویژه قنادی ها بازدید می کنند و کمیسیون بازرسی اتحادیه هم به صورت مرتب بر فعالیت واحدهای قنادی نظارت و بازدید دارد همچنین شهروندان در صورت مشاهده موردی می توانند با شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا شماره ۰۳۸۳۲۱۱۲۷ اتحادیه اعلام تخلف کنند.
ارغوان با اعلام کاهش چشمگیر مراجعه مردم به قنادی ها به علت شیوع کروناویروس اظهار کرد: هر قنادی به طور میانگین چهار تن روی محصول شیرینی متضر شد که محصولات تولیدی به طور رایگان در بین مراکز خیریه، سالمندان و مراکز ترک اعتیاد توزیع شد اما به طور کلی در روزهای ابتدایی بازگشایی قنادی ها در نیمه دوم فروردین امسال استقبال بسیار ضعیف بود که از روز گذشته با مراجعه مردم برای خرید زولبیا و بامیه خریدها بیشتر بود به طوریکه ویترین ها خالی از این محصول شد.
وی درباره حمایت از قنادان توضیح داد: پیش از تعطیلات نوروزی در زمینه خرید شکر حمایت های لازم به عمل آمد اما در حال حاضر شکر مورد نیاز برای خریداری موجود نیست که مکاتباتی انجام شده است که فعلاً موقت مقداری در اختیار ما قرار گیرد تا مجدداً شکر در بازار آزاد قابل تهیه باشد.
رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان در پایان تعداد واحدهای فعال قنادی و شیرینی پزی در سطح استان همدان را ۱۷۳ عضو، کلوچه پزی ۱۶ عضو، خشکه پزی ۱۱ عضو، کماج پزی ۲۲ عضو، تولیدی نبات و آبنبات ۲۱ عضو، کیک پزی هشت عضو و نان روغنی پزی را یک عضو اعلام کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد