hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > دولت سیزدهم آمد؛ در بحث برجام ۹ ماه تاخیر کرد گفتند پیش‌نویس بهتری می‌دهیم اما نتوانستند حتی یک کلمه را عوض کنند

دولت سیزدهم آمد؛ در بحث برجام ۹ ماه تاخیر کرد گفتند پیش‌نویس بهتری می‌دهیم اما نتوانستند حتی یک کلمه را عوض کنند

علی مطهری گفت: دولت سیزدهم آمد و در بحث برجام ۹ ماه تاخیر کرد و گفتند پیش نویس بهتری می‌دهیم اما نتوانستند حتی یک کلمه را عوض کنند و بعد قضایا سال گذشته پیش آمد و بحث حقوق بشر پیش آمد اما امروز آنها به میز مذاکره نمی‌آیند دیگر افق روشنی نیست.

علی مطهری کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی و سرلیست فهرست «صدای ملت» در نشستی در دانشگاه صنعتی شریف گفت: حتی با یک اقلیت می‌توان مانع تصویب لوایح مضر شد و مصوبه‌های خوبی را به نفع مردم داشته باشیم و باید زمینه تغییر ایجاد کرده و با روی کار آوردن یک دولت کارآمد موثر باشیم و با حالت یاسی که در افراد است بهتر است شرکت کنیم، هر مقدار که انتقاد درستی داشته باشیم ما مدافع اصل نظام هستیم.

به گزارش انتخاب، نشست خبری علی مطهری کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی و سرلیست فهرست «صدای ملت» امروز برگزار شد.

در ابتدا علی مطهری به لیست صدای ملت پرداخت و گفت: دیدم که غیر گروه خاص فکری گروه‌های دیگری تصمیم به ارئه لیست ندارند و این را مناسب نمی‌دیدند و عده‌ای گفتند؛ نه فهرست می‌دهیم و نه شرکت می‌کنیم اما صلاح دانستم مقابل آن جناح و گروه که یک تفکر دارند بیاییم فهرست صدای ملت را ارائه کنیم و در مجلس نهم نیز این چنین فهرستی ارائه کردیم.

ما به طور مستقل شرکت کردیم و عنوان صدای ملت انتخاب کردیم. در این شرایط معتقدم باید در انتخابات شرکت کنیم و هر چه مشارکت بالا برود به نفع کشور و ملت است.

مطهری ادامه داد: حتی با یک اقلیت می‌توان مانع تصویب لوایح مضر شد و مصوبه‌های خوبی را به نفع مردم داشته باشیم و باید زمینه تغییر ایجاد کرده و با روی کار آوردن یک دولت کارآمد موثر باشیم و با حالت یاسی که در افراد است بهتر است شرکت کنیم، هر مقدار که انتقاد درستی داشته باشیم ما مدافع اصل نظام هستیم.

کاندیدای مجلس دوازدهم در خصوص برنامه های خود گفت: انتخابات مجلس مثل ریاست جمهوری نیست هر نماینده‌ای تخصص خود دارد؛ باید اولویت‌ها را دید و طرح‌هایی را پیش برد؛ لازم است مثل وضعیت بازنشستگان و سلامت باری را از دوش مردم برداریم کسانی که وارد مجلس می‌شوند نیاز به کار جمعی دارند ولی اینکه هر نماینده برای کل کشور برنامه دهد سوال جالبی نیست اما برنامه هفتم باید اجرا شود. نمی‌شود که نماینده‌ای بگوید ارز را به ۳۰ هزار تومان می‌رسانم!

مطهری گفت: مسئله دیگر ما شرق گرایی است که مشکلات اقتصادی را بوجود آورده است اگر مشکلات مردم را بررسی کنیم. کارشناسان درجه ۳/ ۴ بر سرکار قرار داده شدند و درجه یک در حاشیه گذاشته شدند! مجلس می‌تواند دولت را مجبور کند از کارشناسان درجه یک استفاده کند. رفع تحریم باید صورت بگیرد و نباید تعلل کرد. دولت سیزدهم آمد و در بحث برجام ۹ ماه تاخیر کرد و گفتند پیش نویس بهتری می‌دهیم اما نتوانستند حتی یک کلمه را عوض کنند و بعد قضایا سال گذشته پیش آمد و بحث حقوق بشر پیش آمد اما امروز آنها به میز مذاکره نمی‌آیند دیگر افق روشنی نیست. مردم باید رفاه نسبی داشته باشند نباید مردم کشور خود را با کشورهای همسایه مقایسه کنند ما باید این مسئله را حل کنیم.

مجلس باید به مسائل جزئی و کلان بپردازند و نگویند تصمیم‌ها جای دیگری گرفته می‌شود باید وزیر خارجه را بخواهند که چرا در کنار روسیه قرار می‌گیرید و به آن‌ها پهپاد می‌دهید در حالیکه به تحریم‌ها اضافه می‌شود و در آخر روسیه از امارات حمایت می‌کنند ما باید این‌ها را درست کنیم.

منبع: etemadonline-652968

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد