hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از پیگیری رفع فیلترینگ و مطالبات شهروندان تا شفافیت آرا و کاهش دوره بازداشت؛ ۸ تعهد برخی اعضای فهرست «صدای ملت» به مردم ایران اعلام شد

از پیگیری رفع فیلترینگ و مطالبات شهروندان تا شفافیت آرا و کاهش دوره بازداشت؛ ۸ تعهد برخی اعضای فهرست «صدای ملت» به مردم ایران اعلام شد

پیرو اعلام ۸ تعهد از سوی یکی از اعضای فهرست «صدای ملت» در خصوص انتخابات مجلس دوازدهم شماری دیگر از نامزدهای حاضر در لیست صدای ملت نیز با امضای این تعهدات اعلام کردند بندهای هشت‌گانه آن را در صورت ورود به مجلس عملی خواهند کرد.

پیرو اعلام ۸ تعهد از سوی یکی از اعضای فهرست «صدای ملت» در خصوص انتخابات مجلس دوازدهم شماری دیگر از نامزدهای حاضر در لیست صدای ملت نیز با امضای این تعهدات اعلام کردند بندهای هشت‌گانه آن را در صورت ورود به مجلس عملی خواهند کرد. 

به گزارش اعتمادآنلاین، عفیفه عابدی یکی از اعضای فهرست ملت در توییتر نوشت: «متاسفانه به خاطر رد صلاحیت‌های گسترده بخش بزرگی از شهروندان نمایندهٔ باکیفیتی در انتخابات مجلس ۱۴۰۲ ندارند. برای این‌که در حد توانم تلاش کنم صدای بخشی از شهروندان بی‌نمایندهٔ ایران بشوم در صورت ورود به مجلس با رأی شما ۸ تعهد می‌دهم و گزارش اقدام‌هایم در این ۸ زمینه را به طور منظم به شهروندان ارائه خواهم داد:

۱- متعهد می‌شوم در صورت ورود به مجلس با رأی شما، هر سؤال و مطالبه‌ای که بیش از ۱۰۰ هزار شهروند ایران در سایت کارزار امضا کنند را به شکل رسمی از وزیر و مقام مربوط بپرسم و صدایشان شوم.

۲- متعهد می‌شوم در صورت ورود به مجلس  با رأی شما، التزام عملی ایران به تعهدات معاهدهٔ محیط زیستی پاریس و نقش‌آفرینی موثرتر ایران در ائتلاف‌های جهانیِ صیانت از محیط زیست را با استفاده از همهٔ اختیارات نمایندگی از مقام‌های مسئول پیگیری کنم.

۳- متعهد می‌شوم در صورت ورود به مجلس با رأی شما، رفع فیلترینگ اینستاگرام، شبکهٔ اکس، یوتیوب و تلگرام را با استفاده از همهٔ اختیارات نمایندگی پیگیری کنم.

۴- متعهد می‌شوم در صورت ورود به مجلس با رأی شما، منع قانونیِ برخورد انتظامی،‌ جریمهٔ شهروندان، توقیف خودرو و جریمه و پلمپ کسب و کارها در هر موضوع مرتبط با پوشش شهروندان را با استفاده از همهٔ اختیارات نمایندگی پیگیری کنم.

۵- متعهد می‌شوم در صورت ورود به مجلس با رای شما، اصلاحات قانونی برای کاهش حداکثر دورهٔ بازداشت موقت (به ۴۸ ساعت)، ممنوعیت بازداشت/زندان انفرادی، برچیدن استفاده از پابند و چشم‌بند برای همهٔ زندانیان و و جرم‌انگاری تفتیش خودرو بدون مجوز قضایی را پیشنهاد و پیگیری کنم.

۶- متعهد می‌شوم در صورت ورود به مجلس با رأی شما، از شفافیت آراء نمایندگان در صحن و کمیسیون‌ها و الزام پخش زندهٔ همهٔ جلسات مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه از طریق تاسیس شبکهٔ تلویزیونی و رادیویی جدید مجلس در صداوسیما حمایت کنم.

۷- متعهد می‌شوم در صورت ورود به مجلس با رأی شما، با استفاده از همهٔ اختیارات نمایندگی برای رفع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تلاش کنم.

۸- متعهد می‌شوم در صورت ورود به مجلس با رأی شما، با استفاده از همهٔ اختیارات نمایندگی برای افزایش سهم آموزش عمومی و سلامت عمومی از بودجه و ارتقای کیفیت خدمات همگانیِ سلامت و آموزش تلاش کنم.

از سایر نامزدهای انتخابات هم دعوت می‌کنم در صورت موافقت با تعهدات هشت‌گانهٔ بالا، قبل از انتخابات این تعهدشان را عمومی اعلام کنند.»

پیرو اعلام این تعهدات هشت‌گانه از سوی این عضو لیست «صدای ملت» و دعوت او از سایز نامزدها برای امضا، محبوب حضرتی و محمدرضا محمدی دو تن دیگر از اعضای لیست صدای ملت نیز با امضا موافقت خود را با ۸ تعهد مطرح‌شده تایید کرده و آن را اعلام عمومی کردند.

گفتنی است با توجه به اینکه تنها ساعاتی از شروع این چالش انتخاباتی برای نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم گذشته است احتمال می‌رود اسامی امضاکنندگان این تعهدات در ساعات آینده افزایش یابد.

 

منبع: etemadonline-652938

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد