hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > اجازه ندهید پدرخوانده ها از تعاریف غیر اصولی برای معرفی اصلح استفاده کنند

رسالت سنگین معرفی نامزدهای اصلح بردوش رسانه ها

اجازه ندهید پدرخوانده ها از تعاریف غیر اصولی برای معرفی اصلح استفاده کنند

شهردار سابق قم با بیان اینکه نامزدهای اصلح باید براساس سوابق و عملکرد به مردم معرفی شوند،گفت: نباید اجازه داد پدرخوانده ها تعریف غیر اصولی از «اصلح»داشته باشند.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، محمد وکیلی در نشست خبری که در سالن کنفرانس خانه معلم برگزار شد، با اشاره به دلایل حضور خود در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری از اول فروردین امسال چهار کلید واژه مهم انتخاباتی داشتند حضور پرشور و حداکثری امنیت و سلامت انتخابات مورد تاکید ایشان بود که حضور پیدا کنید و من نیزدر راستای تحقق فرمایشات  ایشان حضور پیدا کردم.
وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی با احساس مسئولیت وارد میدان شدم، تصریح کرد: بیشتر علاقه مند بودم صاحبان خرد و اندیشه بیشتر حضور پیدا می کردند تا مردم بهتر بتوانند دست به انتخاب بزنند.
شهردار سابق قم گفت:اصحاب رسانه در این دوره از انتخابات مسئولیت سنگینی بردوش دارند و باید با تبیین سوابق نامزدها و معرفی آنان و برنامه هایشان به انتخاب اصلح توسط مردم کمک کنند.
وی با بیان اینکه باید شاخص های نامزد اصلح به مردم معرفی شود،گفت: یکی از مهمترین شاخصه های نامزد اصلح این است که نامزد مورد نظر باید معتقد و متعهد باشد و هم چنین وعده دروغ و نشدنی به مردم ندهد.
وی با بیان اینکه نامزدها نباید یکدیگر را تخریب کنند ،گفت: مجلس جای آزمون و تجربه اندوزی نیست. بلکه باید از قبل امتحان پس داده شده باشدو دانش و مهارت های لازم را کسب کرده باشد.
این نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نباید سرنوشت مردم را به دست افراد بدون سابقه داد،گفت: نامزدها باید رزومه خود را به مردم عرضه کنند و نباید اجازه داد که پدرسالارها و پدرخوانده ها تعاریف غیرمرتبط را برای اصلح ارائه بدهند.
وکیلی با تاکید براینکه ما رزومه خود را ارائه می کنیم انتحاب با مردم است، تصریح کرد:اصلح متعهد و  متخصص باید حضور پیدا کند و در هر زمان اگر شرایط کسی بهتر بود باید کمک کنیم و شرایط را برای وی فراهم کنیم.
وی با تاکید براینکه معتقدم هر کسی اگر قرار است مسئولیت بپذیرد لازم است خود را از حقوق قانونی  مجاز محروم کند افزود : تابعیت و اقامت و تحصیل فرزندان در کشورهای دیگر برای همه آزاد است و منع قانونی ندارد اما اگر قرار است کسی مسئولیتی بپذیرد باید خود را از این حقوق محروم کند در غیر این صورت صلاحیت دست گرفتن سرنوشت مردم را ندارد.
شهردار سابق قم اضافه کرد: فضای مجازی ما امروز حقیقی تر از فضازی حقیقی است و نمی شود فضای حقیقی را از فضای مجازی جدا دانست.
وی افزود :در دنیایی که کسب و کار و هوش مصنوعی حرف نخست را می زند نمی شود براساس قوانین و مقررات قدیمی رفتار کرد و باید این قوانین به روز رسانی شودو‌ زیر ساخت های فضای مجازی باید فراهم شود. 
وکیلی با اشاره به بحث های چالش برانگیز استفاده از فیلتر شکن بیان کرد: باید دید که کدام مرکز قدرت و رانت و‌ثروت پشت خرید و فروش فیلتر شکن ها قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در دنیایی زندگی می کنیم که زندگی مردم جهان از فضای مجازی جدا نیست پس یا باید نپذیریم که دنیا دنیای فصای مجازی و هوش مصنوعی قرار داریم یا باید بپذیریم و راهکار داشته باشیم.
شهردار سابق قم با اشاره به برخی دوگانگی ها در فیلتر فضای مجازی و استفاده از آن با فیلتر شکن بیان کرد:خلاف در فضای مجازی و غیرمجازی تفاوت ندارد و مشکلات با محدودیت حل نمی شود بلکه باید برای آن زیرساخت و بستر مناسب تهیه کرد.
وکیلی با تاکید براینکه نیامدم به هر قیمتی رای بیاورم گفت: آمده ام تا آبرویم را خرج نظام کنم زیرا که مردم مطالبات برحقی دارند و ناراضی هستند.
وی با اشاره به طرح فرزند آوری گفت: طرح فرزند آوری که اکنون در کشور اجرایی می شود طرحی ناقص است و نمی تواند سبب افزایش جمعیت بشود.
وکیلی با تاکید براینکه قم درگیر سه مسیله مهم است که دوتای آن مشترک در کشور است؛عنوان کرد: مساله جوانان و معیشت مردم بت اشتغال پایدار برطرف می شود.
وی با طرح این سوال که آیا قم ظرفیت های لازم را برای جذب سرمایه گذاری دارد؟ گفت:با ظرفیت های مهمی که قم دارد می. تواندقطب توریست مذهبی کشور  بشود و‌اگر نتوانیم پاسخ معیشت و اشتغال مردم را بدهیم مقصر هستیم.
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:آمایش سرزمین و شناسایی ظرفیت ها باید انجام شود.
وی مدیریت مسکن را امری مهم ذکر کرد و گفت: مسکن و معیشت را باید با هم دید  سپس نسب به جلب سرمایه گذار اقدام کرد.
وی تاکید کرد : موانع و مشکلات سر راه سرمایه گذاران در قم بسیار است و باید مشکلات را از جلوی پای سرمایه گذار  برداریم تا سرمایه گذار وارد میدان شود.

وکیلی اضافه کرد: باید شرایط زندگی در روستاها و شهرهای قم را فراهم کنیم زیرا که ظرفیت های مغفول مانده زیادی در قم وجود دارد.
وی با اشاره به برخی دلالت های رایج مانند عزل و نصب ها که در طول چند سال اخیر مردم از برخی نمایندگان شاهدبودند، گفت:یکی از بداخلاقی های نمایندگی عزل و نصب است که این رویداد باید برای همیشه تمام شود و باید وزرا افرادی را که باج می دهند از بدنه دولت حذف کند تا شایسته سالاری محقق شود.
وکیلی با بیان اینکه پروژه بلوار پیامبر اعظم از طرح ها و برنامه های دوران تصدی وی در شهرداری قم است ،گفت: منزل آیت الله بهجت (ره) در این طرح بود که برای کسب اجازه به منزل ایشان رفتیم و فرمودند ابتدا از خانه من شروع کنید اما برخی افراد به دلیل حضور من در این محل نسبت به خرید خانه اقدام کردند رضایت آنان را بدست بیاورید به همین دلیل خانه های اطراف منزل ایشان را با قیمتی بالاتر خریداری کردیم تا رضایت آنان را کسب کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد