hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ۵ اقدام ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت لیموترش / واردات ۵ هزار تن لیموترش به کشور

۵ اقدام ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت لیموترش / واردات ۵ هزار تن لیموترش به کشور

مدیر کل دفتر تنظیم بازار کشور از ۵ اقدام ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت لیموترش خبر داد و گفت:تا شروع زمان برداشت در اوایل تیر ماه، برای تأمین کسری بازار، ۵ هزار تن لیموترش تا ۱۵ اردیبهشت ماه وارد و عرضه می شود.
حمیدرضا کلامی  در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل قیمت لیمو ترش و لیمو شیرین توسط ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: سالانه برداشت لیمو شیرین از آبان تا اواسط بهمن ماه و لیموترش نیز در استان های هرمزگان و فارس از اوایل تیر ماه و در شهر جهرم از مرداد ماه شروع می شود که بر این اساس، مجموع تولید لیمو توش کشور حدود 600 هزار تن است .
وی ادامه داد: بخش اعظم این تولیدات در چند ماه اول برای مصرف تازه خوری و آبگیری استفاده می شود و بخشی نیز ذخیره سازی می شود. از اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا قیمت و تأثیر پیشگیری لیمو ترش از این ویروس، قیمت این محصول به شدت افزایش یافت. اولین اقدام در این خصوص  به منظور حمایت از مصرف کننده، ممنوع شدن صادرات آن تا پایان اردیبهشت ماه بود.
*قرار گرفتن لیموترش در فهرست کالاهای مبارزه با احتکار
مدیرکل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار در خصوص سایر اقداماتی که برای کنترل قیمت و تنظیم بازار لیمو ترش انجام شده، گفت: به منظور جلوگیری از احتکار این کالا در انبارها ، لیمو ترش در فهرست کالاهای مشمول مبارزه با احتکار، امتناع از عرضه و اختفا داده شده است. بنابراین هر فردی در هر جای کشور این کالا را انبار کرده و عرضه نکند، تخلف کرده و به شدت برخورد می شود، به نحوی که دادستانی در این خصوص وارد عمل شده است.
 به گفته وی،هر محموله ای که توسط دولت به عنوان احتکار،کشف شود با نرخ 12 هزار تومان در میادین میوه و تره بار شهرداری عرضه می شود. 
به گفته وی،برای ایجاد انگیزه و افزایش عرضه این کالا در میادین میوه و تره بار با توجه به اینکه معمولاً قیمت بازار میادین میوه و تره بار نسبت به سایر جاها حدود 10 الی 15 درصد ارزانتر است؛ اعلام شده، اگر فردی داوطلبانه محصول لیمو ترش خود را تحویل دهند، قیمت آن در میادین میوه و تره بار مادر و بزرگ استانها، با نرخ 15 هزار تومان به خرده فروشان فروخته می شود و آنها نیز با قیمت 18 هزار تومان می توانند به مردم عرضه کنند.
*ورود و عرضه 5هزار تن لیمو ترش تا 15 اردیبهشت 
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه اگر قیمت لیمو ترش گران تر از 18 هزار  تومان فروخته شود، تخلف بوده و با آنها برخورد می شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل برداشت این محصول اوایل تیر ماه است، برای تأمین کسری بازار تا شروع برداشت، قرار است، واردات 5 هزار تن لیمو ترش( با ارز نیمایی) حداکثر تا 15 اردیبهشت‌ماه وارد کشور و توزیع شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد