hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تاریخ اعتبار رسید کارتخوان و کارت به کارت

تاریخ اعتبار رسید کارتخوان و کارت به کارت

تاریخ اعتبار رسید دستگاه‌های کارتخوان و کارت به کارت اعلام شد.

به گزارش شبکه شرق، فروشندگان خدمات و کالا‌های تک‌نرخ و کسانی که سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش داشته و از صدور صورتحساب معاف هستند تا پایان ۱۴۰۴، رسید دستگاه و درگاه آن‌ها به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

اشکان هراتی، معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به صاحبان دستگاه‌های کارتخوان و مشمولان صدور صورتحساب الکترونیکی، گفت: به موجب قانون تسهیل که در دی ماه سال جاری تصویب و نهایی شد، اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند. با این حال، کسانی که تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش داشته، یعنی به حدی نرسیده که بتوانند صورتحساب صادر کرده و به بیانی از صدور آن معاف هستند، می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۴ از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی خود برای صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند و رسید دستگاه‌های کارتخوان برای این افراد به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

هراتی ادامه داد: بانک مرکزی به موجب قانون تسهیل، فاکتور‌های دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل می‌کند.

معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به فروشندگان با نرخ مالیات و خدمات ثابت گفت: اشخاصی می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی برای صدور صورت حساب الکترونیکی استفاده کنند که صرفاً کالا یا خدمات تک نرخی (با نرخ مالیات بر ارزش افزوده) می‌فروشند و یا کالا و خدمات با نرخ واحدی را عرضه کرده و به فروش می‌رسانند.

منبع: sharghdaily-920517

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد