hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > آخرین اخبار و جزئیات درباره درصد افزایش حقوق ۱۴۰۳

آخرین اخبار و جزئیات درباره درصد افزایش حقوق ۱۴۰۳

آخرین اخبار و جزئیات درباره درصد افزایش حقوق سال آینده اعلام شد.

به گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان اداری و استخدامی در مورد افزایش حقوق کارمندان گفت: افزایش هر یک درصد حقوق کارمندان، ماهانه هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی در مورد افزایش دو درصدی رشد حقوق کارمندان در مجلس در لایحه بودجه گفت: افزایش هر یک درصد حقوق کارمندان ماهانه هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نمایندگان در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۳، رقم رشد 18 درصد برای افزایش حقوق کارمندان در سال آینده را به 20 درصد رساندند،‌ این مصوبه چقدر بار مالی دارد، گفت: هر یک درصد افزایش حقوق کارمندان ماهانه یک هزار میلیارد تومان هزینه برای دولت دارد.

او با بیان این که ما هم دوست داریم حقوق کارمندان بیشتر شود،‌ در عین حال گفت: آنچه بین دولت و مجلس محل مباحثه است،‌ این است که باید بار مالی این تصمیم باید مشخص شود. 

به گفته رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، اگر تصمیم مجلس منجر به خلق نقدینگی شود،‌ آثار سوء آن بیشتر از اثر مثبت است.

لطیفی گفت: باید مشخص شود که منابع افزایش حقوق کارمندان از کجا تامین شود، آنچه دولت پیشنهاد کرده بر اساس درآمد واقعی در سال آینده است. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی این را هم عنوان کرد که باید داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه با مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت مذاکره کند که در عین افزایش حقوق، منجر به افزایش تورم و گاهش ارزش پول ملی نشود.

لطیفی در برابر این پرسش که چند درصد از بودجه عمومی دولت صرف حقوق کارمندان می‌شود، نیز تاکید کرد: حقوق کارمندان گاهی از فصل یک و دو و گاهی از سایر فصول مثل چهار، پنج یا شش پرداخت می‌شود، اما حدود 80 درصد بودجه عمومی دولت صرف پرداخت حقوق می‌شود.

منبع: sharghdaily-920456

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد