hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تنوع بالای ژانر در اکران نوروز 1403

ترکیب فیلم‌های اکران در نوروز 1403 اعلام شد

تنوع بالای ژانر در اکران نوروز 1403

 نوروز 1403 با ماه مبارک رمضان همزمان شده و باتوجه به این همزمانی احتمالا اکران نوروز و عید فطر نیز یکی خواهد بود  و نمایش فیلم‌ها از ۲۳ اسفند ماه آغاز می‌شود. 7 فیلم برای اکران نوروز انتخاب شده که تنوع ژانر قابل قبولی را پیش روی مخاطبان می‌گذارد. فیلم‌های تمساح خونی، بی‌بدن، آسمان غرب، پرویزخان، آپاراتچی، نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان برای اکران نوروزی انتخاب شده‌اند. که از ژانر کمدی و درام و بیوگرافی- ورزشی گرفته تا دفاع مقدس و کودک و نوجوان در میان آنها دیده می‌شود.

 نوروز 1403 با ماه مبارک رمضان همزمان شده و باتوجه به این همزمانی احتمالا اکران نوروز و عید فطر نیز یکی خواهد بود  و نمایش فیلم‌ها از ۲۳ اسفند ماه آغاز می‌شود. 7 فیلم برای اکران نوروز انتخاب شده که تنوع ژانر قابل قبولی را پیش روی مخاطبان می‌گذارد. فیلم‌های تمساح خونی، بی‌بدن، آسمان غرب، پرویزخان، آپاراتچی، نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان برای اکران نوروزی انتخاب شده‌اند. که از ژانر کمدی و درام و بیوگرافی- ورزشی گرفته تا دفاع مقدس و کودک و نوجوان در میان آنها دیده می‌شود.

اولین ساخته جواد عزتی نوروز دیدنی می‌شود

«تمساح خونی» اولین ساخته جواد عزتی در ژانر کمدی در بهترین زمان اکران می‌شود و احتمالا یکی از شانس‌های اصلی پرفروش‌ترین فیلم سال خواهد بود. جواد عزتی برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین کارگردان نگاه نو (فیلم اول) را چهل و دومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده و نوروز 1403 بهترین فرصت است تا اقبال مخاطبان را نسبت به فیلم جدیدش بسنجد. در خلاصه داستان فیلم کمدی تمساح خونی آمده است: «من یه تمساحم، یه تمساح خونی! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست دادن نداره… ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!»

جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی بازیگران این فیلم هستند و البته با حضور افتخاری: پژمان جمشیدی، کامبیز دیرباز، مهدی حسینی‌نیا، مهران غفوریان، هومن حاجی‌عبداللهی و… بازیگران اولین ساخته جواد عزتی هستند که باید منتظر ماند و دید در جلب نظر مخاطبان کمدی پسند سینمای ایران با چه اقبالی روبه رو می‌شود.

 

  

حواشی «بی بدن» ادامه دارد

فیلم «بی بدن» را باید یکی از پرحاشیه‌ترین فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بدانیم فیلمی که براساس قصه ملتهبی نیز ساخته شده است. فیلم بی بدن اولین ساخته سینمایی مرتضی علیزاده است که  در بخش اصلی این جشنواره شرکت داده نشد ولی در فهرست فیلم‌های اکران نوروزی ۱۴۰۳ قرار گرفت. این فیلم از یک پرونده قضایی مهم الهام گرفته است. آنطور که از خبرهای رسمی می‌آید فضای فیلم به یک پرونده معروف جنایی دهه ۹۰ اشاره دارد. پرونده قتل غزاله شکور به دست آرمان عبدالعالی. الناز شاکردوست و نوید پورفرج به عنوان بازیگران اصلی بی بدن معرفی شده‌اند و سروش صحت و گلاره عباسی نیز نقش‌های مکمل این فیلم را ایفا می‌کنند. این فیلم در زمان اکران احتمالا با حواشی بسیاری زیادی به خصوص از طرف خانواده آرمان و غزاله روبه‌رو خواهد شد.

 

«پرویزخان» به دیدار فوتبالی‌ها می‌آید

فوتبال همواره یکی از محبوب‌ترین موضوعات برای سینما بوده و شخصیت‌های فوتبالی نیز جایگاه خوبی در سینما دارند. فیلم ورزشی - زندگی‌نامه اکران نوروز 1403 «پرویز خان» است داستانی فوتبالی-تاریخی درباره پرویز دهداری مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در دهه ۶۰. سال‌هایی که دهداری تیم ملی را برای حضور در بازی‌های آسیایی۱۹۸۶ سئول آماده کرد و فراز و نشیب‌های تیم ملی و این بازیکن و مربی فقید فوتبال را درگیر خود کرد. سعید پورصمیمی، مریم سعادت، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، مهدی قربانی و... بازیگران این فیلم ورزشی هستند که گفته می‌شود یکی از بهترین نقش آفرینی‌های سعید پورصمیمی است. این فیلم می‌تواند علاقه مندان به ژانر بیوگرافی را به سینماها بکشاند و تنوع خوبی به اکران نوروز 1403  بدهد.

  

«آسمان غرب» روایت زندگی شهید شیرودی

اکران نوروز 1403 یک اثر در ژانر دفاع مقدس نیز دارد تا در کنار ژانرهای دیگری همچون ورزشی و تاریخی، جنایی، درام، کمدی و کودک و نوجوان، علاقه مندان به سینمای دفاع مقدس نیز بتوانند در روزهای تعطیلات نوروز به تماشای فیلم‌ها بنیشینند. فیلم آسمان غرب رشادت، غیرت و میهن‌دوستی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر همرزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام (در نقش شهید شیرودی)، امیر حسین آرمان (در نقش شهید ادیبان)، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی، محمد رضا صولتی، پیام اینالوئی، احسان عباسی، صفر محمدی، احسان صاحب الزمانی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم برنده سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نیز بوده است.

 

«ایلیا، جستجوی قهرمان» انیمیشن برای کودک و نوجوان

«ایلیا، جستجوی قهرمان» ساخته سیدعلی موسوی‌نژاد تنها انیمیشن اکران نوروز 1403 است. «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» ایلیا جستجوی قهرمان داستان آرش نوجوان ایرانی که یکی از چهار گیمر برتر جهان است وارد مراسم افتتاحیه یک بازی کامپیوتری می‌شود که از طرف والدین خود نهی شده بود. این بازی یک توطئه است و همزمان که در حال گزارش مستقیم برای تمام بچه‌های جهان است، خانواده آرش تصمیم می‌گیرند هر چه زودتر فکری برای حل این مشکل بکنند و همه به ناچار درگیر یک ماجرای پلیسی معمایی بین‌المللی می‌شوند.

این انیمیشن در 35 امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان نیز حضور داشته و باید منتظر ماند و دید آیا به موفقیت انیمیشن‌هایی همچون «بچه زرنگ» دست می‌یابد.

 

«آپاراتچی» و «نوروز» در سینماها

فیلم‌های «آپاراتچی» و «نوروز» نیز دو فیلم دیگری هستند که در جدول اکران نوروزی قرار گرفته‌اند. فیلم «نوروز» ساخته سهیل موفق یکی از آثار راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران 42 امین جشنواره فیلم فجر با بازی علی نصیریان از بازیگران پیشکسوت و قدیمی ایران است. در خلاصه داستان فیلم نوروز آمده است: «نوروز در راه است، اما اهریمن در کمین است تا نوروز و بهار را از بین ببرد. عمو نوروز در مسیر کلبه ننه سرما و جست‌وجوی حاجی فیروز دچار سانحه می‌شود و طوفانی بزرگ آغاز می‌شود…» این فیلم را می‌توان نماینده ژانر فانتزی در اکران بنامیم که احتمالا بتواند کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها را به سالن‌های سینمایی دعوت کند. علی نصیریان، شبنم مقدمی، مهدی هاشمی، افشین هاشمی، مهتاب ثروتی، سیاوش چراغی‌پور، علی آرا، طاها شادی‌فر، سحر حسینی و علی بوراک سیلان بازیگران این فیلم هستند.

«آپاراتچی» دیگر فیلم اکران نوروز 1403 است که دلبستگی‌های یک نقاش ساختمان عاشق سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام به تولید چند فیلم کوتاه موفق شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است. تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر و رضا ناجی در کنار بازیگرانی، چون هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امید روحانی، وحید مبصری، امین گلستانه، حسین عابدینی، ولی فروتن و علیرضا استادی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. علی طاهرفر برای ساخت این فیلم جایزه ویژه هیئت داوران در بخش بهترین کارگردان نگاه نو (فیلم‌های اول) چهل و دومین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است.

  

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
راضیه چنگیز نائین
راضیه چنگیز نائین
حوالی فرهنگ و هنر
دانش و فناوری و محیط زیست

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد