hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ۲۰۰ هزار تبعه خارجی در ایران تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می‌گیرند

۲۰۰ هزار تبعه خارجی در ایران تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می‌گیرند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره وضعیت بیمه اتباع خارجی در کشور گفت: اتباع خارجی که از نظر مالی نیازمند محسوب می‌شوند، از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار هستند و تعداد این افراد حدود ۲۰۰ هزار نفر است. همچنین تعداد مهاجرانی که دارای کارت معتبر هستند و از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره وضعیت بیمه اتباع خارجی در کشور گفت: اتباع خارجی که از نظر مالی نیازمند محسوب می‌شوند، از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار هستند و تعداد این افراد حدود ۲۰۰ هزار نفر است. همچنین تعداد مهاجرانی که دارای کارت معتبر هستند و از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی ناصحی را در ادامه می خوانید:

 

  • به طور قطع، تعداد مهاجران حاضر در کشور بیشتر از افرادی است که  تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار گرفته‌اند. مهاجران با پرداخت حق بیمه می‌توانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند، اما نسبت به وضعیت بیمه خود اقدام نمی‌کنند.  
  • به اداره کل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور پیشنهاد داده‌ایم که اتباع خارجی همانند سایر کشورها حق بیمه خود را به محض ورود به ایران پرداخت کنند،  هزینه بیمه اتباع خارجی ۵۰ دلار است. در حال حاضر، ما به اتباع خارجی خدمات ارائه می‌دهیم اما موضوع خدمات‌رسانی بدون پرداخت حق بیمه به سیستم سلامت کشور فشار وارد می‌کند.

منبع: etemadonline-652558

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد