hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ادامه بحران در نوار غزه

ادامه بحران در نوار غزه

پس از چند ماه از جنگ در غزه و تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اخباری از پایان جنگ به گوش می‌رسید اما سخنان نتانیاهو و اقدام امریکا در وتوی آتش‌بس آب سردی بر پیکره مخالفان جنگ ریخت.

پس از چند ماه از جنگ در غزه و تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اخباری از پایان جنگ به گوش می‌رسید اما سخنان نتانیاهو و اقدام امریکا در وتوی آتش‌بس آب سردی بر پیکره مخالفان جنگ ریخت. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت‌هایی کرده که نشان می‌دهد آتش در خاورمیانه به این زودی‌ها خاموش نمی‌شود و رژیم صهیونیستی قصد پایان جنگ تحمیلی بر حماس را ندارد او گفته است: «فشارهای بزرگی علیه اسرائیل از داخل و خارج برای متوقف کردن جنگ پیش از اینکه به تمام اهداف آن دست‌یابیم، وجود دارند ازجمله اینکه به هر قیمتی قرارداد آزادسازی اسرا را امضا کنیم اما حاضر به پرداخت هیچ بهایی نیستیم و قطعا نه بهای خیالی که حماس می‌خواهد و آن به معنای شکست اسرائیل است. متعهد هستیم جنگ را تا تحقق تمامی اهدافش یعنی نابودی حماس و آزادسازی تمامی بازداشت‌شدگان و تضمین اینکه غزه بعدازاین هرگز خطری را برای اسرائیل ایجاد نکند، ادامه دهیم و هیچ فشاری نمی‌تواند این را تغییر دهد.»
از سوی دیگر آمریکا در چند روز اخیر در نشست شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه‌ ارائه‌شده از سوی الجزایر برای برقراری آتش‌بس فوری انسان دوستانه در غزه را وتو کرد. هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در توجیه مخالفت و وتوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای سومین بار با قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش‌بس فوری در غزه مدعی شد که این قطعنامه «مذاکرات حساس» جاری درباره آزادی «گروگان‌ها» با حماس را به خطر می‌انداخت. اما این توجیه بی‌معناست و بر افکار عمومی روشن‌شده که آمریکایی‌ها در نسل‌کشی اسرائیل علیه فلسطین همدست هستند. از سوی دیگر این امر نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی برای تصمیم اخیرش به امریکا دلگرم است و به‌نوعی حمایت آمریکا را با خود به همراه دارد.
با این تفاسیر آینده منطقه همچنان مبهم است. از یک‌سو رژیم صهیونیستی به پشتیبانه قدرت‌های بزرگی چون امریکا قصد پایان جنگ را ندارد و از سوی دیگر کشورهای عربی آن‌طور که بایدوشاید بر اسرائیل فشار وارد نکرده و به‌نوعی درگیر انفعال خودخواسته شده‌اند. مواضع ملت اسلامی اگرچه شرافتمندانه بوده اما نتوانسته منجر به تسلیم رژیم صهیونیستی و خاتمه جنایات این رژیم شود. باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی در غزه پیش خواهد آمد و آیا روند انسان کشی در منطقه ادامه می‌یابد و یا وساطتت ها کارساز شده و خبرهای خوشی از نوار غزه به گوش خواهد رسید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
ثنا روغنی
ثنا روغنی
خبرنگار و دبیر سرویس روزنامه رویداد امروز

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد