hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا در روز‌های کرونایی گرفتن روزه کار درستی است؟

آیا در روز‌های کرونایی گرفتن روزه کار درستی است؟

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: روزه گرفتن برای افرادی که در دوران نقاهت کرونا به سر می‌برند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی ، اظهار کرد: ویروس کرونا می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند؛ بنابراین افراد باید غذا‌های مغذی، کنترل شده و مایعات کافی را میل کنند تا با مشکل مواجه نشوند.
او افزود: روزه گرفتن برای افرادی که در دوران نقاهت کرونا به سر می‌برند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چرا که باعث کاهش سیستم ایمنی بدنشان خواهد شد.
جوزدانی تصریح کرد: افراد بیمار با هر شدت بیماری یا کسانی که دارو مصرف می‌کنند و دچار ضعف جسمانی شدید هستند، نباید روزه بگیرند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: با توجه به اینکه روز‌ها بلند هستند، اگر فردی روزه بگیرد ضعف بدنش به علت کم آبی تشدید می‌شود و سردرد شدید می‌گیرد؛ همین عوامل باعث می‌شود تا افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون و مشکلات قلبی با گرفتن روزه  بیشتر در معرض خطر‌ قرار بگیرند.

آیا در روز‌های کرونایی گرفتن روزه کار درستی است؟

او افزود: مطالعات انجام شده در مقالات گوناگون نشان می‌دهد که هیچ ارتباطی بین روزه داری و کاهش سیستم ایمنی بدن وجود ندارد.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: یکی دیگر از مسائلی که روزه داری طولانی مدت برای افراد در روز‌های پایانی یا نیمه دوم ماه رمضان ایجاد می‌کند، افزایش سطح کورتیزول است. این هم عاملی است که می‌تواند روی استرس و کاهش سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد.
او افزود: به تمام افراد به خصوص بیماران مبتلا به کرونا توصیه می‌شود با مصرف غذا‌های سالم، سیستم ایمنی خود را تقویت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد