hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > مبادله حدود ۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در مرزهای سیستان و بلوچستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

مبادله حدود ۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در مرزهای سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی از ابتدای امسال تا کنون با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان صادر، وارد و ترانزیت شده است.

 به گزارش رویداد ایران - سید محمد سیدحسینی امروز پنجشنبه در جلسه صادرات محصولات کشاورزی افزود: محصولات کشاورزی این مدت با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی سیستان و بلوچستان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده که از این میزان ،۱۴۴ هزار تن به بهمن ماه سالجاری اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات یک میلیون و ‌۴۰۹هزار و ۷۱۵ تن کالاهای شامل موز ،انبه، برنج، ذرت ،نهادهای دام و طیور و کنجد بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین بیش‌از ۳۲۲ هزار و ۱۸۵ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، دانه گشنیز و سیب درختی است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در سالجاری از مرزهای رسمی انجام شده را بیش از ۴۷ هزار تن اعلام کرد و افزود: سیمای کشاورزی این استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است بطوریکه باغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.

حسینی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد