hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > شهر قم آماده خدمت‌رسانی در نیمه شعبان

شهر قم آماده خدمت‌رسانی در نیمه شعبان

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم به تشریح اقدامات صورت گرفته برای نیمه شعبان پرداخت.

به گزارش رویداد ایران از قم، ابوالقاسم مقیمی در نشست خبری «برگزاری جشن‌های نیمه شعبان‌المعظم در استان قم» که در سالن جلسات فرهنگ‌سرای جوان برگزار شد، با بیان اینکه مواکب زودتر از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند، عنوان کرد: میزبانی از زائران نیمه شعبان از دو روز به چهار روز افزایش پیدا کرده و از ظهر پنجشنبه آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: دو سال تلاش برای تشکیل ستاد ملی نیمه شعبان به ثمر نشست و برای اولین بار ستاد ملی نیمه شعبان تشکیل شده است همه مجموعه ها به صورت یک پارچه و ملی پای کار آمدند.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم تصریح کرد: صدا و سیما با بیش از شش شبکه تلویزیونی کار خود را از سه شنبه آغاز می‌کند، سپاه با ارائه خدمات لجستیک، سرویس های بهداشتی، خدماتی، نیازمندی‌های ضروری زائر و...، سازمان تبلیغات برای تولیدات در فضای مجازی ارائه خدمات فرهنگی، بسیج و دیگر نهادها پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه موکبی از دستاوردهای ارتش و سپاه برپا می‌شود، گفت: در ارتش نیز امیر موسوی نماینده‌ای برای استان تعیین کردند و ارتش با لوازم گرمایشی، بهداشتی، استقرار بیمارستان ارتش، لوجستیک، نیرو انسانی در استان قم فعالیت خواهند.

مقیمی ادامه‌ داد: ۱۹ شهرداری در استان قم مستقر خواهند شد که بخشی از آن‌ها به صورت مستقیم در تامین خودروهای آتش نشانی مشارکت دارند، همچنین شهرداری تهران نیز به طور ویژه با ارائه خدمات مورد نیاز و نیروی انسانی پای کار آمده است.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم بیان کرد: شهرداری قم نیز چندین برابر سال گذشته توان گذشته است و با بهره گیری از تجارب گذشته تا لیالی قدر و پایان عید فطر به صورت مستمر ارایه خدمات خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در بلوار پیامبر اعظم(ص) هیچ خودرو و موتور سیکلتی به جز وسایل امدادی، آتش نشانی، خودروهای امنیتی و مدیریتی تردد نخواهند کرد. ۱۰۰ ون برای خدمت به مردم تدارک دیده شده است تا در در بلوار خدیجه ارایه خدمت کنند.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم با تاکید بر اینکه ظرفیت پارکینگ سال گذشته حفظ شده است، اضافه کرد: تعداد کل پارکینگ‌های تدارک دیده شده برای زائران را در ۱۶۰ هکتار از زمین‌های اطراف جمکران است. گره های ترافیکی که در سال های گذشته نقطه تداخل جمعیت و ماشین بوده حذف شده است و خودروهای عمومی جایگزین شده است.

وی با بیان اینکه محدودیت های ترافیکی از پنجشنبه ظهر اعمال می‌شود، یادآور شد: از شهروندان دعوت می‌شود از وسایل نقلیه عمومی و بلوار پیامبر اعظم استفاده کنند تا پارک سوارها را بتوانیم در اختیار مهمانان قرار بدهیم.

مقیمی افزود: هشت بیمارستان صحرایی داریم همچنین مجموعه درمانگاه بقیه الله مسجد جمکران برای ارائه خدمات درمانی لازم به زائران در جشن‌های نیمه شعبان تقویت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار پتو با همکاری ارتش و هلال احمر تدارک دیده شده است، گفت: ۶۰۰‌ کلاس در آموزش و پرورش، ۶۰۰ نمازخانه، ۱۰ ورزشگاه، هفت بقعه متبرکه، بیش از ۷۰ مسجد، شش بوستان شهری و تخت‌های اقامتی تدارک دیده شده است که در مجموع برای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر اسکان در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم بیان کرد: ۳۰۰ مسجد به برگزاری جشن های نیمه شعبان و ارائه جشن های محله ای می‌پردازند و آذین بندی آن‌ها با کمک مردم در حال انجام است

وی با اشاره به تبلیغ معارف مهدوی، اهل بیت علیهم السلام و امامین انقلاب در مسیر موکب ها، گفت: حضور مبلغین برای دعوت چهره به چهره مردم را خواهیم داشت. هر گونه تبلیغ کاندیدا در موکب ها ممنوع است.

مقیمی عنوان کرد: ‌راه آهن نیز برای اراک، تهران و کاشان قطارهایی را در نظر گرفته است تا زائرین بتوانند با مبالغی کمتر از اتوبوس از ان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: واحدهای اقامتی و حمل نقل اجازه افزایش قیمت ندارند و بیش از ۱۰۰ تیم نظارتی در زمینه بهداشت و قیمت ها توسط تعزیزات تشکیل شده است.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم توصیه کرد: از مردم درخواست می‌شود از دریافت هر نوع نذورات خارج از شبکه موکب ها خودداری کنند تا از آلودگی های ممکن پیشگیری شود.

وی در رابطه با تعطیلی روز شنبه پنجم اسفند، گفت: در مورد تعطیلی استان در روز شنبه هفته آینده، این موضوع در اختیار استان نیست؛ زیرا تعطیلی کامل در مواقع غیربحران و تعطیلی‌های مناسبتی با تایید شورای امنیت کشور است به همین خاطر استاندار قم ضمن نظر مساعد مکاتبه‌ای را با وزارت کشور انجام داده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد