hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > وضعیت هشدارآمیز دانشگاه‌های ایران؛ افت ۳۰۰ پله‌ای دانشگاه شهید بهشتی در رتبه‌های بین‌المللی!

وضعیت هشدارآمیز دانشگاه‌های ایران؛ افت ۳۰۰ پله‌ای دانشگاه شهید بهشتی در رتبه‌های بین‌المللی!

روزنامه فرهیختگان نوشت: دانشگاه تهران با ۱۰۰ پله تنزل در زمره دانشگاه‌هایی قرار گرفته که در رده ۵۰۱ تا ۶۰۰ دنیا تعریف می‌شوند.

روزنامه فرهیختگان گزارشی از وضعیت دانشگاه‌های ایرانی در رده‌بندی‌های سال ۱۴۰۲ دارد که این وضعیت را هشدارآمیز دانسته است.

به گزارش فرهیختگان، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی جهان اسلام ابتدای این هفته منتشر شد تا بار دیگر عملکرد دانشگاه‌های داخلی در مقایسه با دنیا سنجیده شود. اتفاق تلخی که تنها به این نظام رتبه‌بندی محدود نشده و چند سالی می‌شود روند حضور دانشگاه‌های ایران با عینک نظام‌های رتبه‌بندی دیگر مانند لایدن، تایمز، QS و شانگهای، مسیر نزولی به خود گرفته است.
  • علی‌رغم اینکه تعداد دانشگاه‌های کشور با افزایش شش موردی همراه و از ۶۳ به ۶۹ رسیده اما از لحاظ کیفیت، دانشگاه‌های مطرح کشور با شیب تند سقوط همراه بوده‌اند. 
  • دانشگاه تهران با ۱۰۰ پله تنزل در زمره دانشگاه‌هایی قرار گرفته که در رده ۵۰۱ تا ۶۰۰ دنیا تعریف می‌شوند.
  • دانشگاه علم و صنعت با ریزش ۱۰۰ پله‌ای همراه بوده؛ دانشگاه شهید بهشتی با افت ۳۰۰ پله‌ای جایگاه جهانی خود روبه‌رو شده؛ تربیت مدرس اما بدون تغییر روی همان نقطه ۶۱۰ الی ۷۰۰ باقی مانده و بعد از آن دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز امسال هم مانند دو سال گذشته در جایگاه ۷۰۱ الی ۸۰۰ باقی مانده است.

منبع: etemadonline-652399

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد