به گزارش اکوایران، طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، تونس و ایران می‌توانند در زمینه‌های مونتاژ خودرو، تولید تراکتور، تامین فسفات، حوزه کشتیرانی، تبادلات هوایی، تجهیزات پزشکی و حوزه معادن همکاری کنند. اما هنوز در هیچ کدام از این حوزه‌ها فعالیت جدی شکل نگرفته است. 

مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس کل توسعه تجارت ایران به بهانه این موضوع  در دیدار با عماد الرحمونی، سفیر جدید تونس در ایران، از او و تجار این کشور دعوت کرد که به « ایران اکسپو» بیایند. پیش‌تر ایران برای تسهیل ورود و خروج گروهی از فعالان اقتصادی از جمله تجار تونسی رواید آنها را لغو کرد. 

نمایشگاه «ایران اکسپو»  کمتر از سه ماه دیگر در تهران آغاز به کار می‌کند. نمایشگاهی که دولت به دنبال هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آن است تا شاید بتواند کسری تجاری سال جاری را به دنبال حضور تجار کشورهای مختلف دنیا در سال آینده جبران کند.

در راستای توسعه تجارت ایران و تونس، ضیغمی به سفیر تونس گفت: ایران ساختار شبه سوئیفت را با بسیاری از کشورها راه‌اندازی کرده است و می‌تواند این مهم را با تونس نیز اجرا کند. 

او افزود: ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی دارای ظرفیت بالایی است و انتظار داریم لیست پروژه‌های مهم فنی و مهندسی در اختیار ما قرار داده شود.

در ادامه دیدار الرحمونی، با تاکید بر اینکه تجار ایرانی برای سفر به تونس نیاز به ویزا ندارند، گفت: ۷۰ درصد تجارت تونس با کشورهای اروپایی است و کمتر با آسیای میانه ارتباط داریم و تجار ایرانی می‌توانند به تجار تونسی کمک کنند که به این بازار راه پیدا کنند.

او با اشاره به پتانسیل بالای ایران در توسعه روابط اقتصادی، گفت: ارتباط تجاری ایران با تونس قابل توجه است و اگر ایران تمایل به حضور در بازارهای آفریقا را دارد، تونس از این مهم  استقبال می‌کند.