hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > 9 هزار و 500کیلومتر مدار خط انتقال برق در سیستان و بلوچستان وجود دارد

9 هزار و 500کیلومتر مدار خط انتقال برق در سیستان و بلوچستان وجود دارد

در سیستان و بلوچستان 9 هزار و 500 کیلومتر مدار خط انتقال برق می باشد که این رقم نشانگر تلاش فراوان برق رسانی به نقاط کم برخوردار و دور افتاده است .

به گزارش رویداد ایران مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت : در بخش خدمات ۲۱ پروژه در حال احداث و بهره برداری است که هزینه این پست ها ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پیش بینی می شود که برای انجام خدمات رسانی و ارائه برق پایدار به هم استانی های عزیز و صنایع خواهد بود .
مهدی پیری افزود : شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان دارای ۱۱۰ پست انتقال برق در سطح استان می باشد و ما هر ساله ۹ درصد افزایش بار داریم که مصرف برق استان ۲ هزار و ۲۷ مگاوات است که عمدتا مصارف خانگی می باشد.
وی در ادامه گفت : در استان سیستان و بلوچستان حدود ۹۰۰ مگاوات ناترازی در تامین برق داریم که از استان های همجوار هرمزگان ، کرمان ، خراسان و ۲۰ درصد از آن را با مدیریت مصرف برق از طریق مشترکین برای صرفه جویی تامین می شود.
پیری عنوان کرد : استان سیستان و بلوچستان فرصت خوبی برای تولید انرژی از طریق انرژی های تجدید پذیر توسط مردم را دارد که می تواند به کشورهای همسایه صادرات داشته باشد . نیروگاه بادی « میل نادر» در منطقه سیستان واقع در شمال استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ با ظرفیت ۵۰ مگاوات مشغول تولید برق است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: یکی از عمده ترین مشکلات در استان سرقت پست برق است که هر ساله آمار قابل توجه ای سرقت از تاسیسات و شبکه های انتقال برق در استان صورت می گیرد که از دستگاه های ذی ربط خواستاریم برخورد جدی با سارقین خطوط برق داشته باشند که باعث خاموشی می شود.
پیری در پایان  تصریح کرد: از مردم استان تقاضا داریم  شرکت برق منطقه ای را در بخش مدیریت مصرف یاری نمایند تا در فصل تابستان شبکه پایداری در کل استان داشته باشیم .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد