hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > شوک ریزشی دلار به بازار سکه

شوک ریزشی دلار به بازار سکه

اقتصادنیوز: دیروز اول اسفند 1402 قیمت‌ها در بازار ارز نزولی بود و همین امر نوسانات بازار سکه را تحت‌تأثیر قرار داده بود.

به گزارش اقتصادنیوز، طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی روز دوشنبه با ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد؛ اما دیروز ریزش کرد و با ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نوسان کاهشی قیمت سکه در حالی بود که قیمت اونس طلا مسیر رشد را دنبال کرد. قیمت این فلز گران‌بهای جهانی دیروز به ۲۰۳۰ دلار رسید که تقریباً ۱۱ دلار افزایش را نشان می‌دهد. بااین‌حال قیمت‌ها در بازار ارز نزولی بود و همین امر نوسانات بازار سکه را تحت‌تأثیر قرار داده بود.

دو خبر در بازار موردتوجه معامله‌گران بود. اولی درمورد سفر گروسی، رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به تهران بود که در پشت خط دوشنبه منتشر شد. خبر دوم درمورد بدهی بابک زنجانی بود. در روز سه‌شنبه رئیس بانک مرکزی این موضوع را مطرح کرده و گفته اموال بازگردانده شدۀ بابک زنجانی، دارایی‌های ارزی است و تماماً به خزانۀ بانک مرکزی منتقل شد. خبرگزاری میزان هم درمورد میزان بدهی گفته یک میلیارد و نهصد و شصت و هفت میلیون و پانصد هزار یورو تسویه شده است.

به عقیده تحلیل‌گران فنی سکه در حال حاضر مرز ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل اگر از مرز یاد شده عقب‌نشینی کند احتمال برگشت تا نیمه کانال یاد شده وجود دارد. بااین‌حال درصورتی‌که بالای مرز ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ماندگار شود احتمال رسیدن دوباره آن به کانال ۳۳ میلیون تومان محتمل است. 

 

منبع: eghtesadnews-629823

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد