hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > عفو زندانی محکوم به اعدام که ۹ جز قرآن را حفظ کرده بود

عفو زندانی محکوم به اعدام که ۹ جز قرآن را حفظ کرده بود

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: اخیراً یک مجرم در زندان همدان که قرآن حفظ کرده و به افراد زیادی نیز آموزش داده بود و حکم اعدام او هم آماده اجرا بود، باتوجه به روند اخلاقی او در زندان و حفظ قرآن و آموزش وی به دیگران با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه مورد عفو و تخفیف مجازات مقام رهبری قرار گرفت.

صادق رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه با بیان اینکه عفو یک مرحله دادرسی و یا حق برای محکوم نیست، گفت: وکلا نمی‌توانند درخواست عفو کنند لذا توصیه می‌کنم همکاران از وکلا پیشنهاد عفو را قبول نکنند همچنین از همکاران قضایی می‌خواهیم از زندان‌ها بازدید کنند و با خانواده زندانیان صحبت کنند و شرایط آن‌ها را بسنجند تا اگر کسی شایستگی عفو داشت از نظر دور نماند و اجازه ورود به افراد غیر مسئول در این حوزه را ندهند.

به گزارش میزان، وی در عین حال توصیه کرد: به همکاران قضایی در دادگستری‌های سراسر کشور توصیه می‌کنیم، تا جایی که امکان دارد، قبل از عفو در صورت وجود شرایط قانونی از نهاد‌های ارفاقی دیگر استفاده کنند.

 رحیمی گفت: از زمان ریاست حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در قوه قضاییه ۱۱۰ هزار و ۵۴۱ محکوم از عفو و تخفیف مجازات استفاده کرده اند و ۶۳۲ نفر از آن‌ها محکوم به اعدام بوده اند که به آنان یک درجه تخفیف داده شده است و امسال نیز مجموع مشمولان عفو که تخفیف مجازات ۸ هزار و ۱۲۶ نفر هستند که از بین آن‌ها ۳۵۴ نفر اعدامی بودند و مشمول تخفیف مجازات قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تأکید رئیس قوه قضاییه این است اگر کسی در داخل زندان نادم شده و قرآن حفظ کرد و متنبه شد مورد کمک قرار گیرد گفت: اخیراً یک مجرم در زندان همدان که قرآن حفظ کرده و به افراد زیادی نیز آموزش داده بود و حکم اعدام او هم آماده اجرا بود، باتوجه به روند اخلاقی او در زندان و حفظ قرآن و آموزش وی به دیگران با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه مورد عفو و تخفیف مجازات مقام رهبری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نهاد‌های ارفاقی و مجازات‌های جایگزین بسیار سودمند هستند، ولی در جای خود باید استفاده شوند، گفت: به اصحاب دعوی، توصیه می‌کنم نسبت به افرادی که ذاتاً انسان بدی نیستند و اشتباهاً در یک شرایط خاص مرتکب جرم شدند، رحم کنند و آن‌ها را مورد بخشش قرار دهند و آن‌ها را از خانواده‌شان جدا نکنند.

معاون قضایی قوه قضاییه اضافه کرد: خداوند غفار و توّاب است لذا ما انسان‌ها نیز باید نسبت به کسانیکه ذاتاً بد نیستند و از کرده خود پشیمان شدند و معذرت خواهی نیز کردند، عطوفت پیشه کنیم و از گناه‌شان درگذریم.

 

منبع: etemadonline-652212

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد