hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > معیشت و فرآیند اداری اصلی‌ترین مشکلات مردم است/شهرداران امیدآفرینی کنند

استاندار فارس:

معیشت و فرآیند اداری اصلی‌ترین مشکلات مردم است/شهرداران امیدآفرینی کنند

استاندار فارس با اشاره به اهمیت اقدامات مدیریت شهری در ارتقاء رضایت شهروندان، معیشت و پیچیدگی فرآیندهای اداری را از اصلی‌ترین مشکلات مردم دانست و بر لزوم تلاش شهرداران در تقویت امید بین شهروندان تاکید کرد.

محمدهادی ایمانیه در همایش مشترک شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهرها و شورای سازمان همیاری شهرداری های استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اهمیت انتخابات 11 اسفند را متذکر و خواستار مشارکت همگانی در این عرصه شد.

معیشت و فرآیندهای اداری اصلی‌ترین مشکلات مردم است

وی با تاکید بر اینکه هر کس باید به سهم خود در برگزاری انتخابات یازده اسفند را داشته باشد، گفت: براساس نظرسنجی‌ها، اصلی‌ترین مشکلات مردم مباحث معیشت و فرآیندهای اداری است؛ معتقدیم شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها فقط وظیفه عمرانی ندارند بلکه در مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری، اعتقادی و ورزشی نیز باید نقش آفرینی کنند.

استاندار فارس ضمن یادآوری اینکه یکی از خواسته‌های شهرداران سپردن مدیریت جامع شهری به شهرداری‌ و شوراهاست، افزود: شهرداران زمانی نقش بزرگتری در شهرها دارند که با ورود به تمامی حوزه ها، در افزایش رضایت مندی مردم موثر باشند.

ایمانیه وعده داد، بعد از انتخابات از شهردارانی که مشارکت شهروندان شهرهایشان بیش از 20 درصد نسبت به دوره قبلی افزایش داشته باشد، قدردانی خواهد شد.

او همچنین به مکاتبه ۶۳ بندی وزیر کشور اشاره و با تشریح برخی از مفاد این نامه، اضافه کرد: تسریع در صدور مجوزهای ساختمانی و انجام امور مردم در کمترین زمان ممکن یکی از دستور کارهای شهرداری باشد.

استاندار فارس افزود: استفاده از خدمات شهری، حق مسلم همه شهروندان با هر محدودیتی است پس شرایط شهری برای استفاده همه افراد باید مناسب باشد.

ساماندهی دستفروشان

ایمانیه ساماندهی دستفروشان را یکی از الزامات مورد تایید دانست و با اشاره بر اینکه این قبیل افراد معمولا جز اقشار ضعیف هستند، گفت: طبیعتا دستفروشی در مرکز استان شاید تبعاتی داشته باشد اما در سایر شهرها، کمک شود که شاغلان این بخش، در منطقه‌ای مشخص و با رعایت همه موازین قانونی، به عرضه کالا و محصولاتشان مشغول شوند.

وی در ادامه افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی را از مسئولان مدیریت شهری شهرهای استان فارس مطالبه کرد و گفت: می توانیم با تولیدکنندگان داخلی مذاکره کرده و با مشارکت بانک شهر و شهرداری‌ها همانند تامین تاکسی‌های برقی، اقدامی را در این راستا دنبال کنیم.

لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات شهرداری‌ها در فارس

استاندار فارس در ادامه بر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات انجام شده تاکید و اضافه کرد: مردم از مفاد جزئیات جلسات و تصمیم گیری های شما اطلاع ندارند پس عملکردهای شهرداری ها، را از روش‌های مختلف به اطلاع مردم برسانید و در شهر خود امیدآفرینی کنید.

وی افزود: یک نفر را به عنوان امین خود در شهرداری معرفی کنید تا مردم در آخرین مرحله مشکلات خود و گزارشات تخلفات احتمالی را به وی گزارش دهند؛ این کمک می کند راه متخلفان بسته شود و رضایت‌مندی مردم نیز افزایش یابد.

ایمانیه همچنین به وعده دولت سیزدهم در خصوص نهضت ملی جهش مسکن اشاره کرد و خواستار ارائه پیشنهادات شهرداری ها در این زمینه با هدف تسریع در خانه دار شدن مردم شد.

او خاطر نشان کرد: مشکلات ایجاد شده بین شهرداری و ادارات خدمات رسان همچون آب، برق، گاز و مخابرات، مردم را متضرر می کند پس باید در جلسات جداگانه ای برای رفع این مشکلات اقدام کنید.

استاندار فارس، خواستار ایجاد پنجره واحدی برای سرمایه گذاری در شهرهای استان شد و افزود: در این پنجره واحد موارد مرتبط با هر سازمان را با مدیرکل مربوطه مطرح کنید و در همان پنجره واحد، موضوع را حل کنید.

ایمانیه از شهرداران شهرهای فارس خواست با توجه به درپیش بودن نوروز و ماه مبارک رمضان فضای شهری خود را آراسته‌تر کنند به بیان مسائل دیگری همچون خیرین شهرساز، آلایندگی شهرهای مهر، لامرد، رستم و نورآباد، عدم استعلام راه و شهرسازی از شهرداری هم اشاره کرد.

در این جلسه از شهرداران شهرهای شیراز، گراش، باب‌انار و اهل به عنوان برتر در گروه های ۱۲گانه قدردانی شد.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد