hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با محوریت «امیدآفرینی، مشارکت حداکثری و دفاع از غزه» در مسجد جمکران

برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با محوریت «امیدآفرینی، مشارکت حداکثری و دفاع از غزه» در مسجد جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تشریح برنامه های مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان ازبرگزاری جشن‌های نیمه شعبان امسال با محوریت «امیدآفرینی، مشارکت حداکثری و دفاع از غزه» خبر داد.

به گزارش رویداد ایران از قم،حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی بعد از ظهر امروز در نشست خبری جشن‌های نیمه شعبان گفت: از سال گذشته جشن‌های نیمه شعبان به صورت ملی برگزار و مسجد مقدس جمکران به عضویت کارگروه ملی زیارت درآمد.

رئیس قرارگاه نیمه شعبان مسجد جمکران ادامه داد: عضویت مسجد جمکران در کارگروه زیارت سبب می‌شود که در مناسبت‌های نیمه شعبان و عید نوروز و غیره در حوزه زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی ظرفیت ملی فعال شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: سال گذشته شاهد رونمایی از سند مهدویت و انتظار بودیم و در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین اجاق نژاد تولیت مسجد جمکران قرارگاه نیمه شعبان را با ۱۵ کمیته عملیاتی تشکیل داد و از مهرماه ظرفیت‌های مختلفی ایجاد شد.

وی  با اشاره به اهمیت حضور زائران و مسافران در نیمه شعبان به شهر قم گفت: تاکید کردیم اسکان و اطعام زائران نیمه شعبان رایگان شود و مراکز مشاوره و پاسخگویی حوزه علمیه خدمات ویژه به زائران ارائه بدهد و زائری که شهر قم‌ می آید، باید شاهد رویداد شاد و امید آفرین باشد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، افزود: ۵ بیمارستان صحرایی ایام نیمه شعبان در اطراف مسجد جمکران مستقر خواهد شد، زائرانی که قصد اسکان در نیمه شعبان دارند عدد ۵ را به سامانه ۳۰۰۰۱۴۰۴۰۰ ارسال و مکان اسکان برای آنها فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با بیان اینکه ۲ هزار غرفه فرهنگی ایام نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم بر پا خواهد شد، گفت: کمیته مردمی زیر نظر ستاد زائرین استانداری شکل گرفته که پذیرایی از زائران مدنظر است و تاکنون حدود ۵۰۰ مجموعه مردمی از سراسر کشور غرفه‌های متعدد فرهنگی، خدماتی و تغذیه در بلوار پیامبر اعظم خدمات ارائه خواهند کرد.

رئیس قرارگاه نیمه شعبان مسجد جمکران ادامه داد: ستادهای اسکان در حرم مطهر، تالار فرهنگیان آموزش و پرورش و مسجد مقدس جمکران مستقر می‌شود و ظرفیت مدارس، مساجد، حسینیه؛ تکایا و ورزشگاه‌ها برای اسکان زائران نیمه شعبان در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، بیان کرد: نیازمند حرکت فرهنگی تمدن‌ساز با محوریت امام زمان (عج) هستیم و باید در زمینه امام عصر و مهدویت شاهد اتفاقی همچون اربعین برای امام زمان(عج) باشیم.

وی نقش اصحاب رسانه در پوشش جشن نیمه شعبان را مورد توجه قرار داد و افزود: اجتماع حماسه آفرین روز نیمه شعبان در  شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران روی می دهد و از پنج شنبه سوم اسفند الی روز یکشنبه ششم اسفندماه به مدت چهار روز موکب ها در بلوار پیامبر اعظم مستقر خواهند بود و به زائران خدمات ارائه می دهند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: در مسجد جمکران بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی تدارک دیده شده که از میلاد امام حسین(ع) آغاز و تا ۸ اسفندماه ادامه دارد و ویژه مخاطبین آقا و بانو و نوجوانان و جوانان برنامه خواهیم داشت.

رئیس قرارگاه نیمه شعبان مسجد جمکران گفت: سرود فرمانده سلام با حضور ابوذر روحی و نوجوانان در مسجد جمکران رونمایی شد و  از ساعت ۱۶ و ۳۰ روز پنج شنبه ۳ اسفندماه سرود "عزیزم مهدی" رونمایی خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته طبق اعلام رسمی استانداری قم ۳ و نیم میلیون زائر به مدت سه روز ایام نیمه شعبان در مسجد جمکران حاضر شدند و پیش بینی می شود امسال بیش از ۴ میلیون زائر در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کنند.

رئیس قرارگاه نیمه شعبان مسجد جمکران گفت: لاین حرم تا جمکران ویژه موکب ها و زائران است و لاین برگشت ویژه اتوبوس و خودروها است و ون هایی نیز کار جابجایی زائران را انجام می دهد.

وی افزود: امسال چند پویش در ایام نیمه شعبان داریم که پویش نخست روز امید است که در کمیته خدمات اجتماعی مسجد رایزنی هایی با شورای فرهنگ عمومی انجام شد، ازدواج ۱۱۹۰ زوج روز سه شنبه ۸ اسفندماه با مشارکت بسیج محلات خواهیم داشت که از اتفاقات امید آفرین است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری جشنواره قصه‌گویی دانش‌آموزی و نوسرباز و مسابقات کتابخوانی ویژه نیمه شعبان عنوان کرد: جشن های سفیران آفتاب با حضور ملیت های مختلف به مدت سه سال است که در مسجد جمکران برگزار می‌شود و امسال نیز شاهد برگزاری این مراسم در نیمه شعبان خواهیم بود.

وی افزود: جشن تکلیف ویژه پسران روز پنجشنبه در مسجد مقدس جمکران برگزار و میزبان ۲۰ هزار نفر از مردم اصفهان در قالب جشنواره ایران امیدوار خواهیم بود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: روز جمعه جشن ویژه معلولان برگزار می‌شود و امسال محافل ویژه قرآنی با مشارکت آستان حرم‌های مطهر برگزار می‌شود.

حسین آبادی گفت: همایش دکترین مهدویت روز پنج شنبه با موضوع جوان و انتظار و استمرار انقلاب اسلامی با مشارکت مسجد جمکران و موسسه آینده روشن در مسجد جمکران برگزار می شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه های مسجد جمکران برای نسل جوان افزود: جشن دانشجویان با حضور ۳ هزار دانشجو از سراسر کشور روز جمعه در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: همایشی در دفاع از مردم مظلوم غزه روز ۱۴ شعبان از  ساعت ۱۴ در عمود۱۴ برگزار می گردد و شاهد اجتماع جیش القدس نیز در مسجد مقدس جمکران خواهیم بود.

حجت الاسلام حسین آبادی گفت: روز نیمه شعبان مراسم جشن تا ساعت ۱۱ و ۳۰ شب با حضور مداحان ادامه دارد و حوالی ساعت ۱۲ شب نورافشانی انجام می شود و از ساعت ۱۲ و ۳۰ مراسم احیا در این مکان مقدس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مسجد جمکران به ازای هر صد متر یک نفر نیروی هلال احمر حضور پیدا خواهد کرد و استیج های ویژه کودک و نوجوانان با مشارکت سازمان دانش آموزی برپا خواهد شد، کیک ۳۱۳ متری روز میلاد امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران طبخ و توزیع می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد