hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > نیاز به فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان

نیاز به فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به کمبود فرآورده‌های خونی از تمامی شهروندان خواست تا با اهدای خون خود به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

 به گزارش رویداد ایران - ابوالحسن صفدری افزود: به دلیل فصل سرد سال و شروع آنفلوانزا از تعداد مراجعه اهداکنندگان خون کاسته شده و همین امر باعث کاهش ذخایر خون در استان شده و در حال حاضر نیاز به همراهی و همدلی بیشتر مردم استان داریم.

مدیرکل انتقال خون استان در ادامه بیان کرد: روزانه ۴۵۰ واحد فرآورده‌های خونی برای بیماران نیازمند در سیستان و بلوچستان نیازمند است.

صفدری گفت: علاوه بر اهداکنندگان بومی از ۱۲ استان دیگر این فرآورده تأمین می‌شود و در حال حاضر نیازمند به تمام گروه‌های خونی هستیم و همه پایگاه‌های انتقال خون استان آماده ارائه خدمت به اهداکنندگان خون هستند.

وی با بیان اینکه بالاترین میزان بیماران تالاسمی کشور در سیستان و بلوچستان متولد می‌شوند، افزود: هم‌اینک بیش از سه هزار بیمار استان نیازمند خون مستمر هستند.

صفدری گفت: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان از جمله بالاترین آمار بیماران تالاسمی کشور و همچنین آمار بالای تصادفات جاده‌ای، بیماران زنان و زایمان و بیماران هموفیلی و دیالیزی و مراکز درمانی مصرف خون و فرآورده‌های آن در استان بالاست بنابراین درخواست می‌شود مردم استان در زمینه اهدای خون یاری گر سازمان باشند.

صفدری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده، ادامه داد: هم‌اینک مهمترین چالش سازمان انتقال خون استان نبود تعداد مکفی اهدا کننده جهت تهیه خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای نیازمندان به خون است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد