hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > عادل آذر:واردات غذای سگ و گربه با ارز نیمایی را تائید نمی کنم

عادل آذر:واردات غذای سگ و گربه با ارز نیمایی را تائید نمی کنم

رئیس دیوان محاسبات واردات غذای سگ و گربه و برخی کالاهای غیر ضروری با ارز نیمایی را تائید نکرد.
عادل آذر رئیس دیوان محاسبات، با اشاره به راه‌هایی برای تغییر در نحوه تخصیص ارز یارانه‌ای در بودجه سال 99 به منظور جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون سال‌های گذشته گفت: بهترین روش آن است که در مکانیزم‌های پرداخت ارز، ثبت سفارش‌ها، بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و ... تجدید نظر جدی انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین نظاماتی مانند بانک‌های اطلاعاتی، گمرکی، بانک مرکزی، وزارت صمت و ... که به صورت جزیره‌ای کارهای خود را انجام می‌دهند را به صورت یکپارچه درآورده و شفاف کنیم.
عادل آذر با تاکید براینکه اطلاعات ثبت سفارش و مکانیزم پرداخت‌ها موضوع محرمانه‌ای نیستند، تصریح کرد: هر ایرانی باید بداند که به طور مثال چه میزان کشمش، چای، خوراک دام و ... ثبت سفارش شده و چه اندازه به کشور وارد شده است بنابراین باید پرسید، کدام قسمت این اطلاعات محرمانه است که دولت آن را اعلام نمی‌کند.
رئیس دیوان محاسبات مجلس افزود: شفافیت در روند ارائه ارز یارانه‌ای تا واردات کالا می‌تواند، مانع بروز بسیاری از ابهامات و مشکلات پیش آمده در بحث تخصیص ارز باشد.
وی همچنین ضمن تکذیب برخی خبرها درباره اینکه با ارز یارانه‌ای غذای سگ و گربه به کشور وارد شده است، اظهار کرد: چنین موضوعی را تایید نمی‌کنم.تنها با 7/2 میلیارد دلار ارز نیمایی کالاهایی که مشابه داخلی داشته‌ و غیرضروری بوده‌اند به کشور وارد شده و ارز یارانه‌ای نبوده است.
عادل آذر ضمن تاکید بر روند نظارت هرچه بیشتر دیوان محاسبات بر نحوه تخصیص ارز یارانه ای در سال 99 گفت: خوشبختانه در نحوه تخصیص 14 میلیارد دلار ارز یارانه‌ای در قانون بودجه سال 99 سازوکار خوبی پیش‌بینی شده است که بخش نظارتی آن را تقویت کرده است.
رئیس دیوان محاسبات مجلس تاکید کرد: نمی‌گوییم میزان تخلفات در سال 99 در بحث ارز یارانه ای صفر می‌شود اما با این فضایی که بعد از ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 97 در جامعه ایجاد شده مسلما بزرگترین دستاوردمان بهبود ساز و کار ثبت سفارش و تخصیص ارز و واردات کالا خواهد بود.
وی اظهار کرد: اینگونه میزان تخلفات کمتر می‌شود و ما بسیار به این موضوع امیدوار هستیم و سازوکاری که در قانون بودجه سال 99 پیش‌بینی شده شرایط خیلی بهتری را ایجاد خواهد کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد