hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ترامپ، مضحکه خاص و عام

ترامپ، مضحکه خاص و عام

توییت‌های اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا دکترین او را نمایان کرد:   ادعای قدرت بیشتر و واکنشی سخت‌تر از کنش طرف مقابل؛ دست‌ کم در حرف.

واکنش‌ها و لفاظی‌های تند پرزیدنت ترامپ تاکنون دامن کره شمالی، چین و حتی متحدانش در ناتو را گرفته است. او حالا سراغ ایران آمده و سعی می‌کند از خود ضعف نشان ندهد.
توییت روز یکشنبه او، خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران بود و هشدار داده بود که «شما با تبعاتی روبه‌رو خواهید شد که کمتر کسی در تاریخ نظیر آن را دیده است.» سخنان او حتی کارکنان کاخ سفید را هم شگفت‌زده و این ترس را ایجاد کرد که نکند آمریکا باز به دنبال درگیری جدید در خاورمیانه باشد. با این حال برخی هم سخنانش را جدی نگرفتند و آن را چیزی شبیه سخنان ‌سال گذشته او در مورد کره‌شمالی دانستند که گفته بود، کره‌شمالی با «آتش و خشمی» مواجه خواهد شد که جهان مثل آن را به خود ندیده است و این جدال لفظی از جایی شروع شد که ترامپ و کیم جونگ اون در مورد اندازه دکمه‌های شلیک موشک هسته‌ای لفاظی می‌کردند.
گرچه پایان آن سخنان و تهدیدها برای آمریکا و کره‌شمالی درنهایت به دیدار و مذاکره ختم شد. با وجود آنکه ترامپ نتایج نشست سنگاپور را «بسیار خرسندکننده» توصیف کرد، اما کره‌شمالی هنوز قدم‌های بنیادین برای از بین‌بردن برنامه‌های اتمی خود برنداشته و حتی همه اعضای سرویس‌های آمریکا را که در این کشور زندانی هستند، آزاد نکرده است؛ چیزی که طبق توافقنامه سنگاپور باید به آن عمل می‌کرد.
ظاهرا برای ترامپ فرقی نمی‌کند که چه کسی، چگونه او را تهدید می‌کند؛ ترامپ فقط می‌خواهد که با تهدیدی بزرگتر و شدیدتر پاسخ و خود را دست‌ بالا نشان دهد. پرزیدنت روحانی در دیدار با دیپلمات‌ها در تهران گفته بود که «آمریکایی‌ها باید این مسأله را متوجه باشند که جنگ با ایران مادر جنگ‌هاست و صلح با ایران مادر همه صلح‌هاست.»
سناتور دایان فاینشتاین از ایالت کالیفرنیا توییت کرده که ترامپ «عادت خطرناک» حمله به رهبران جهان را در دنیای مجازی دارد. او گفته است که علاقه ترامپ به توییتر و توییت‌های او «موضع ما را در جهان تضعیف می‌کند و به‌ طور جدی امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد.»
دردسر جدید ترامپ در توییتر
ظاهرا بسیاری از کاربران توییتر واکنش ترامپ به رئیس‌جمهوری ایران را خیلی جدی نگرفتند و شروع به تمسخر او کردند. ترامپ در توییت خود نوشته بود:  
«خطاب به روحانی، رئیس‌جمهوری ایران: دیگر هرگز آمریکا را تهدید نکن، در غیر این صورت پیامدهایی را خواهید دید که کمتر کسی در طول تاریخ دیده است. ما دیگر آن کشوری نیستیم که سخنان ناخوشایندی که بوی مرگ و خشونت می‌دهد را تحمل کنیم. مراقب باش!»
کاربران توییتر به‌سرعت شروع به مسخره‌کردن ترامپ با ادبیاتی شبیه به خودش کردند.
«زاک بورنشتاین» یکی از کاربران توییتر به صورت شعر نوشت:  
  «خطاب به روحانی، رئیس‌جمهوری ایران: دیگه هرگز ترکت نمی‌کنم؛ دیگه نمی‌گذارم اشک‌هات سرازیر بشه؛ دیگه ازت خداحافظی نمی‌کنم؛ دیگه بهت دروغ نمی‌گم و اذیتت نمی‌کنم.»
«جولز سوزالتسیو» نوشت:  
  «خطاب به روحانی، رئیس‌جمهوری ایران: باویتدابا دا بانگ آدانگ دیگی دیگی دیگی؛ ست دی بوگی!»
آرش، کاربر دیگر توییتر با متنی شبیه به یکی از شعرهای یک خواننده آمریکایی نوشت:  
  «خطاب به روحانی، رئیس‌جمهوری ایران: سلام؛ منم؛ نمی‌دونم بعد از این ‌همه ‌سال دلت می‌خواد همدیگه رو ببینیم یا نه. دلت می‌خواد تا به همه سختی‌ها فایق بیایم؛ همه می‌گفتن که زمان همه چیز رو درست می‌کنه، اما من هنوز تو رو فراموش نکردم و دلم برای اون روزها تنگ شده.»
«لیندسی الیس» نوشت:  
  «خطاب به روحانی، رئیس‌جمهوری ایران: بهت گفتم که چی می‌خوام؛ چیو خیلی خیلی می‌خوام؛ پس بهم بگو چی می‌خوای؛ چیو خیلی خیلی می‌خوای.»
«کرین کیکر» نوشت:
  «خطاب به روحانی، رئیس‌جمهوری ایران:   من رو به اون شهری ببر که بهشت روی زمینه؛ علف‌هایش سبز هستن و فرزندانش زیبا؛ منو به خونه ببر لطفا!»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد