hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > نحوه بررسی صلاحیت اعضای شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان

نحوه بررسی صلاحیت اعضای شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان

سخنگوی شورای نگهبان در مورد چگونگی بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی افرادی که خودشان داوطلب این انتخابات هستند، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه شرق، سیداحمد حسینی خراسانی، سید احمد خاتمی، علیرضا اعرافی و سیدمحمدرضا مدرسی یزدی اعضای شورای نگهبان هستند که در انتخابات خبرگان رهبری با دیگر کاندیداها رقابت خواهند کرد.

 سخنگوی شورای نگهبان از شرکت چهار عضو فقهای شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان خبر داد.

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال چه تعداد از اعضای شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند، گفت: غیر از آیت‌الله جنتی و آیت‌الله شب زنده‌دار، چهار نفر دیگر از فقهای شورای نگهبان ثبت‌نام کرده‌اند.

طحان نظیف در مورد چگونگی بررسی صلاحیت کاندیداهای خبرگان رهبری از سوی افرادی که خودشان داوطلب این انتخابات هستند، گفت: این در قانون خبرگان آمده که اعضا نسبت به حوزه‌ای که خودشان کاندیدا هستند، اصلا در جلسات شرکت نمی‌کنند که بخواهند اظهارنظری کنند.

بر این اساس، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی، سید احمد خاتمی، آیت‌الله علیرضا اعرافی و آیت‌الله‌ سیدمحمدرضا مدرسی یزدی اعضای شورای نگهبان هستند که در انتخابات خبرگان رهبری با دیگر کاندیداها رقابت خواهند کرد.

منبع: sharghdaily-919592

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد