hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > واگذاری پساب فاضلاب به بخش صنعتی صرفه‌جویی در مصرف آب را به دنبال داشته است

مدیرعامل آبفا شیراز:

واگذاری پساب فاضلاب به بخش صنعتی صرفه‌جویی در مصرف آب را به دنبال داشته است

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: با اختصاص پساب تصفیه‌خانه فاضلاب خانه به صنایع متقاضی حدود ۳.۶ میلیون مترمکعب در آب صرفه‌جویی شد.

بهمن بهروزی افزود: با توجه به کمبود بارش باران در سال‌های اخیر، شرایط منابع آبی و لزوم حفظ منابع زیرزمینی، لازم است صنایع استفاده از پساب را جایگزین آب‌های زیرزمینی کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ آبفا شیراز برای تأمین پساب موردنیاز صنایع این کلانشهر گفت: صنایع آب‌بَر ازجمله نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و... می‌توانند از این پساب استفاده کنند که در بلندمدت ازنظر اقتصادی نیز برای آن‌ها به‌صرفه خواهد بود.

بهروزی پیش از این اعلام کرده بود که ۱۷۲ هزار و ۲۸۰ مترمکعب در شبانه‌روز پساب به صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد عرضه شده است.

او یادآور شده بود که این قرارداد با صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد در مقابل بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و پرداخت بهای پساب منعقد شد و به امضای طرفین رسید.

بهروزی گفته بود: طبق این قرارداد پساب تصفیه‌خانه های فاضلاب شیراز طبق استاندارد‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست به مدت 25 سال به صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد تحویل می‌گردد.

او این قرارداد را یک موفقیت برای مدیریت آب و محیط‌زیست دانست و ابراز داشت: با توجه به نگرانی‌هایی که به دلیل کمبود آب در کلان‌شهر شیراز و استان فارس وجود دارد این اقدام گام مؤثری در مسیر کاهش این دغدغه است.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد