hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > اتصال به تلگرام از طریق «پوسته‌های جایگزین» خطرناک است؛ اطلاعات کاربر را به سرور‌های خود منتقل می‌کنند

اتصال به تلگرام از طریق «پوسته‌های جایگزین» خطرناک است؛ اطلاعات کاربر را به سرور‌های خود منتقل می‌کنند

یک کارشناش امنیت شبکه گفت: به علت عدم فیلتر این اپلیکیشن‌ها مشکلات بسیاری برای اطلاعات مردم پیش می‌آید. به دلیل اینکه داخل این نرم افزارها یک سری پروکسی درنظر گرفته شده، مشکل فیلترینگ ندارند، اما می‌توانند بسیاری از اطلاعات کاربر را به سرور‌های خودشان منتقل کنند.

دبیر شورای عالی فضا مجازی درباره دسترسی به شبکه‌های اجتماعی معروف ادعا کرده است که این سکوها با ساختار حاکمیت پذیر دسترسی پذیر خواهند بود. این اتفاق نگرانی‌هایی‌را نیز به دنبال دارد. نگرانی‌هایی از جنس تکرار تجربه استفاده از نسخه‌های غیررسمی که خطرات بسیاری برای کاربران ایجاد می‌کند.

مهدی مصلحی، کارشناس امنیت شبکه، درباره اجرا طرح سکو‌های حاکمیت پذیر در شبکه‌های اجتماعی گفت: اگر صحبت از نسخه‌های غیررسمی از یک سری‌ سکوهای پرکاربرد باشد، اصلا پیشنهاد نمی‌شود. مثلا تلگرام طلایی و موبوگرام از این دسته بودند. به علت عدم فیلتر این اپلیکیشن‌ها مشکلات بسیاری برای اطلاعات مردم پیش می‌آید. به دلیل اینکه داخل این نرم افزارها یک سری پروکسی درنظر گرفته شده، مشکل فیلترینگ ندارند، اما می‌توانند بسیاری از اطلاعات کاربر را به سرور‌های خودشان منتقل کنند. هیچوقت استفاده از این شیوه توصیه نمی‌شود چون سازنده آن را پیشنهاد نکرده است.

به گزارش انتخاب بخش هایی از گفت و گوی مصلحی را در ادامه می خوانید:

 

  •  اگر دولت بتواند از سازنده های این پتلفورم های سرور توزیع محتوا داخل کشور بگذارد؛ اطلاعاتی که برای آن پلتفورم در حال جا به جایی در داخل است با سرعت انجام می شود و اینطور یک نظارت و قرارداد مشخص بین نهادهای نظارتی با وزارت ارتباطات و این شرکت ها برقرار می‌شود. اینکه بیایند از نسخه غیررسمی استفاده کنند بدون شک خطرناک است.
  • اطلاعی از دیگر کشورها ندارم اما بدون شک با توجه به اینکه شرکت های سازنده پلتفورم‌ها گاهاً خطرات این موارد را مشخص می‌کنند؛ در خارج از ایران آگاهی لازم وجود دارد.

منبع: etemadonline-652042

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد