hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > بازی دو سر باخت نمایندگان مجلس یازدهم؛ نه مردم راضی و نه دولت راضی!

بازی دو سر باخت نمایندگان مجلس یازدهم؛ نه مردم راضی و نه دولت راضی!

روزنامه اعتماد نوشت: مجلس یازدهم در این قائله بازی دو سر سوخت داشته است؛ هم کارنامه نظارتی ضعیفی از خود بر جای گذاشته و وظیفه خود در قبال مردمی که آنها را به بهارستان فرستادند انجام نداده است و هم دولتی‌ها دل خوشی از این ترکیب ندارند و میل‌شان با تغییر ترکیب این مجلس است. سبوی نظارت شکسته شد و میلی هم با مجلس یازدهمی‌ها نیست.

سیما پروانه گهر- برخلاف آنچه اصولگرایان در ارتباط با حاکمیت یکدست به آن دلبسته بودند این اتحاد و خاستگاه مشترک در حوزه نظارت پارلمان بر نهاد دولت به ضرر شأن و وظیفه ذاتی مجلس تمام شد. نمایندگان مجلس یازدهم به دلایل سیاسی و غیرسیاسی مختلفی از ابتدای کار به اندازه‌ای در بازی انتخابات ریاست‌جمهوری وارد شدند که در اقدامی بی‌سابقه از رییس یک قوه برای انتخابات تعیین رییس یک قوه دیگر دعوت کردند.

همین رویه از ابتدای کار دست مجلس در نظارت بر دولت را بست. در مرحله بعد سناریوی هراس از اصلاح‌طلبان و رقبای سیاسی باعث شد مجلس چشم خود را بر تخلفات و کوتاهی‌های دولت ببندد و نام این کار را نیز تعامل با دولت بگذارد. با این وجود به نظر می‌رسد مجلس یازدهم در این قائله بازی دو سر سوخت داشته است؛ هم کارنامه نظارتی ضعیفی از خود بر جای گذاشته و وظیفه خود در قبال مردمی که آنها را به بهارستان فرستادند انجام نداده است و هم دولتی‌ها دل خوشی از این ترکیب ندارند و میل‌شان با تغییر ترکیب این مجلس است. سبوی نظارت شکسته شد و میلی هم با مجلس یازدهمی‌ها نیست.

متن کامل این گزارش را در روزنامه اعتماد بخوانید.

 

منبع: etemadonline-651955

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد