hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نگاهی به انتخابات ایالات‌متحده

نگاهی به انتخابات ایالات‌متحده

کمتر از یک سال آینده یعنی در تاریخ سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) شصتمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا برگزار می‌شود. این انتخابات از آنجایی حائز اهمیت است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق امریکا، ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ در اقامت گاه خود در مارآلاگو در ایالت فلوریدا در جمع تعدادی از هوادارانش رسما نامزدی خود را در انتخابات سال ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات‌متحده آمریکا اعلام کرده است.

کمتر از یک سال آینده یعنی در تاریخ سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) شصتمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا برگزار می‌شود. این انتخابات از آنجایی حائز اهمیت است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق امریکا، ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ در اقامت گاه خود در مارآلاگو در ایالت فلوریدا در جمع تعدادی از هوادارانش رسما نامزدی خود را در انتخابات سال ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات‌متحده آمریکا اعلام کرده است. اگرچه شماری از کارشناسان معتقدند شانس ترامپ برای حضور در انتخابات اندک است اما باید این نکته را در نظر داشت که او در استیضاح دوم خود در سال ۲۰۲۱ تبرئه شد و به‌احتمال بالا در حال حاضر مجاز به شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است و به دلیل شعارهای پوپولیستی خود در بسیاری از ایالات آمریکا محبوبیت بالایی دارد.
از سوی دیگر به نظر می‌رسد این روزها محبوبیت رئیس‌جمهور فعلی ایالات‌متحده که با ۷۵ میلیون رأی، بی‌سابقه‌ترین میزان آرا در تاریخ آمریکا را به دست آورده بود رو به کاهش است. نظرسنجی رویترز - ایپسوس نشان داده محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه کاهش‌یافته و این اولین بار نیست که آمار کاهشی محبوبیت بایدن منتشر می‌شود؛ اما چرا این آمار کاهش‌یافته است؟ اول اینکه بایدن به دلیل کهولت سن یا به هر دلیل دیگری در این سال‌ها رفتار‌های غیر عقلانی از خود نشان داده و موجب تمسخر رقبا شده است. حرکات عجیب بایدن سوژه رسانه‌ها شده است و همین امر از محبوبیت وی کاسته است از سوی دیگر دولت بایدن نتوانسته پاسخ یا چشم‌انداز امیدبخشی برای مشکلات اقتصادی ایالات‌متحده ارائه کند و همچنین شمار زیادی از آمریکایی‌ها از عملکرد و جهت‌گیری دولت در جنگ‌های اخیر خاورمیانه و شمال اروپا رضایت ندارند. البته سناریو سومی هم در این میان وجود دارد و آن‌هم این است که یک چهره جدید برای گوی رقابت را از بایدن و ترامپ بدزدد. کاملا هریس و یا پیت بوتیجیج در حال حاضر می‌توانند گزینه‌هایی باشند که دموکرات‌ها روی آن‌ها حساب کنند اما همه‌چیز بستگی به عملکرد آن‌ها در چند ماه آتی دارد. جمهوری خواهان‌ هم به چهره های جدید چشم دوخته اند و در چند ماه آینده کاندیدای موردنظر خود را معرفی می‌کنند. به هر ترتیب درست یا غلط نتایج انتخابات این کشور تأثیر مستقیمی بر اوضاع بسیاری از نقاط جهان دارد و می‌توان گفت به‌صورت غیرمستقیم هم بر شرایط جهانی تأثیر می‌گذارند و باید منتظر ماند و دید در انتخابات آتی ایالات‌متحده چه پیش خواهد آمد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
ثنا روغنی
ثنا روغنی
خبرنگار و دبیر سرویس روزنامه رویداد امروز

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد