hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی گردشگری سلامت در قم

چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی گردشگری سلامت در قم

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم گفت: وجود بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و درمانگاه‌های تخصصی متعدد و همچنین پزشکان حاذق در قم، فرصتی مغتنم برای توسعه گردشگری سلامت در این استان فراهم کرده است.

به گزارش رویداد ایران از قم،سید محسن قریشی‌زاده با بیان اینکه استان قم به عنوان یکی از قطب‌های مذهبی و فرهنگی کشور، سالانه پذیرای خیل عظیمی از زائران و گردشگران از داخل و خارج از کشور است ابراز کرد: در کنار این ظرفیت عظیم، قم از پتانسیل‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری سلامت نیز برخوردار است که متأسفانه تاکنون به طور کامل مورد توجه و بهره‌برداری قرار نگرفته است.

وی افزود: جذب گردشگران سلامت می‌تواند به ارزآوری قابل توجهی برای کشور و استان قم منجر شود همچنین توسعه این صنعت، فرصت‌های شغلی جدیدی را در زمینه‌های مختلف درمانی، هتلداری، حمل و نقل و ... ایجاد خواهد کرد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم با بیان اینکه گردشگری سلامت، فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و پزشکی کشور به جهانیان است گفت: تبادل دانش و تجارب بین متخصصان داخلی و خارجی و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در کشور از دیگر مزایای توسعه گردشگری سلامت در قم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قم از مراکز درمانی و بیمارستان‌های مجهز و تخصصی متعددی برخوردار است که در زمینه‌های مختلف ارائه خدمات می‌کنند همچنین قم مفتخر به حضور پزشکان متخصص و حاذق در رشته‌های مختلف پزشکی است که تجارب و دانش خود را در اختیار بیماران قرار می‌دهند علاوه بر اینها، قم به دلیل نزدیکی به تهران و سایر استان‌های کشور، موقعیت مکانی مناسبی برای جذب گردشگران سلامت دارد.

قریشی‌زاده با بیان اینکه وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و سایر اماکن مذهبی و فرهنگی، می‌تواند انگیزه‌ای برای سفر گردشگران سلامت به قم باشد گفت: در عین حال شاهد چالش‌ها و موانعی پیش روی صنعت گردشگری قم به خصوص در حوزه سلامت هستیم که از آن جمله باید به ضعف در زیرساخت‌های حمل و نقل، هتلداری و اقامت، اشاره کرد، همچنین معرفی ناکافی ظرفیت‌های قم در حوزه گردشگری سلامت به جامعه هدف و عدم بازاریابی علمی و بین‌المللی، در عدم تحقق اهداف عالی گردشگری سلامت در قم موثر بوده‌اند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم در ادامه به راهکارهای توسعه گردشگری سلامت اشاره و ابراز کرد: ایجاد و تجهیز مراکز درمانی و اقامتی مناسب برای گردشگران سلامت، معرفی ظرفیت‌های قم در حوزه گردشگری سلامت از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، ایجاد تسهیلات برای اخذ ویزا برای گردشگران خارجی، ارائه خدمات درمانی با کیفیت و قیمت مناسب به گردشگران سلامت و آموزش زبان‌های خارجی و مهارت‌های مرتبط با گردشگری سلامت به فعالان این حوزه از جمله این راهکارها به شمار می‌روند.

وی افزود: از همه مسئولان و دست اندرکاران تقاضا دارم که برای توسعه گردشگری سلامت در قم اهتمام جدی داشته باشند؛ به یقین این مسئله گامی مهم در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان خواهد بود.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد