hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > فاز اول بزرگ‌ترین شهربازی استان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید / بوستان فدک قطب جدید گردشگری شهر قم

فاز اول بزرگ‌ترین شهربازی استان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید / بوستان فدک قطب جدید گردشگری شهر قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم در بازدید از مراحل پایانی پروژه شهربازی بزرگ بوستان فدک گفت: فاز اول این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز در حال اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،پیام جوادیان با اشاره به اولویت اجرای پروژه‌های شهری همسو با نیاز و درخواست شهروندان گفت: از ابتدای حضور تیم مدیریت فعلی در شهرداری قم همواره درخواست توسعه اماکن تفریحی و گردشگری یکی از مطالبات مهم شهروندان مطرح بوده است.
وی با اشاره به اهمیت توسعه اماکن گردشگری و تفریحی در شهر قم ادامه داد: جایگاه شهر قم به‌عنوان مرکز ترویج معارف اسلامی و مجاورت با حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، و پایگاه حضور میلیون‌ها گردشگر ظرفیت بزرگی است که توسعه اماکن تفریحی و گردشگری باعث افزایش طول اقامت مسافران در آن خواهد شد .
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به پروژه‌های گردشگری سازمان در طول چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: باغ پرندگان، سورتمه ریلی، تله سیژ و شهربازی بوستان علوی، شهربازی بزرگ بوستان غدیر، مجموعه گردشگری و رستوران آبی با هم، مجموعه تفریحی و رستوران ایلیات، دم‌نوش خانه و باغ گیاهان دارویی، مجموعه ورزش‌های هیجانی هیرو از جمله پروژه‌هایی است که در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهرودان قرار گرفته است.
جوادیان همچنین با اشاره به اینکه شهربازی بوستان فدک نیز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند تصریح کرد: این شهربازی یک مکان تفریحی خاطره‌انگیز و نوستالژیک برای شهروندان قمی محسوب می‌شود و ازاین‌جهت موردتوجه شهروندان است.
وی ادامه داد: پروژه به‌صورت مشارکت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم احداث شده است و تمامی زیر ساخت‌ها و ابنیه قبلی اصلاح و بازسازی شده است که یکی از عوامل به‌تعویق‌افتادن پروژه همین عامل بوده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم عدم استاندارد بودن ابنیه و زیر ساخت‌های قبلی را دیگر عامل تأخیر در بهره‌برداری پروژه دانست و افزود: شهربازی در دوران قبلی بهره‌برداری استاندارد نبود و تمامی تجهیزات آن مستهلک شده بود و با انجام عملیات عمرانی یک شهربازی جدید با تمامی استانداردهای لازم ایجاد شده است.
وی به روند اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تجهیزات استاندارد مجموعه در حال مونتاژ نهایی است و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی محوطه انجام شده است که امیدواریم اوایل اسفندماه آماده بهره‌برداری آزمایشی شده و تا پایان سال فاز اول این پروژه در اختیار شهروندان قرار گیرد.
جوادیان افزایش قیمت‌ها، نوسانات بازار و قیمت ارز را از دیگر دلایل تأخیر در بهره‌برداری عنوان کرد و افزود: حمایت‌های زیادی از سمت سازمان با مشارکت‌کننده انجام شده است و علی‌رغم مشکلات فراوان و افزایش قیمت‌ها اجرای پروژه ادامه پیدا کرد.
وی گفت: این شهربازی با مساحت ۵۰ هزار مترمربع بزرگ‌ترین شهربازی استان قم خواهد بود و تجهیزات بازی نظیر چرخ و فلاک، فیریزبی، دریاچه مصنوعی و قایق‌سواری، سالن سرپوشیده بازی‌های هیجانی، کافی‌شاپ، رستوران، سالن VR و... است که طی دو فاز به بهره‌برداری خواهد رسید.
جوادیان به سایر امکانات بوستان فدک اشاره کرد و گفت: مجموعه بوستان فدک داری کمپینگ اقامتی زائران، رستوران، شهربازی نمازخانه و مجموعه ورزشی است که این بوستان به‌زودی به‌عنوان قطب جدید گردشگری در شهر قم و مرکز کشور مطرح خواهد شد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم در پایان گفت: سازمان با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوص در حوزه گردشگری و تفریحی حمایت نموده و در حال جذب سرمایه‌گذار به‌منظور توسعه پروژه‌های گردشگری و تفریحی در سایر نقاط شهر بوده که پس از نهایی‌شدن فرایندهای واگذاری به اطلاع عموم خواهد رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد