hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اظهارنظر قطعی درباره آینده بازار طلای ایران زود است

اظهارنظر قطعی درباره آینده بازار طلای ایران زود است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: بازار طلای ایران طی دو ماه گذشته تحت تاثیر چند مولفه از جمله سردرگمی بازارهای جهانی و متاثر شدن اونس جهانی در پی شیوع ویروس کرونا و همچنین سقوط تاریخی نفت و از طرفی با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و کم شدن داد و ستدها همانند سال های گذشته و تعطیلی یک ماهه این بازار در رکودی عجیب به سر می برد و هنوز اظهارنظر قطعی درباره آینده بازار طلا ایران زود است.

هوشنگ شیشه بران با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: امروز در بازارهای جهانی به‌دنبال ادامه روند نزولی نفت، قیمت دلار در برابر ارزهای کالایی افزایش یافت، اما قیمت جهانی طلا بدون تغییر باقی ماند.
وی افزود: منفی شدن بی‌سابقه قیمت نفت آمریکا در معاملات روز دوشنبه، موجب شد تا تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش یابد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان پیش بینی کرد؛ سقوط قیمت کامودیتی‌ها و افت بازار سهام نشان می‌دهد که اقتصاد جهانی حتی پس از بازگشایی و شروع فعالیت‌ها، برای مدتی ضعیف باقی بماند.
وی با بیان اینکه امروز بهای طلای جهانی تحت تاثیر افت بازار سهام، کاهش قیمت نفت و تقویت دلار، ثابت ماند، افزود: هفته گذشته، قیمت جهانی طلا با عبور از ۱۷۰۰ دلار در هر اونس به بالاترین سطح هفت سال گذشته رسید.
شیشه بران همچنین گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز سه‌شنبه با ۰٫۳۷ درصد افزایش، به ۱۰۳۳٫۳۹ تن رسید.
وی با بیان اینکه امروز قیمت هر اونس طلا با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۶۹۰ دلار رسید، اظهار کرد: روز گذشته (سه شنبه) قیمت طلا شاهد افت ۲ درصدی بود، زیرا به دلیل افت قیمت نفت و زیان های وارده به سرمایه گذاری ها در سایر دارایی ها، سرمایه گذاران تلاش کردند با نقد کردن دارایی های طلای خود، زیان هایشان را جبران کنند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با تاکید بر اینکه سقوط بی سابقه قیمت نفت آمریکا موجب شده تا نفت به عنوان کالایی قابل اتکا عملا به کالایی بی ارزش تبدیل شود، افزود: سنای آمریکا روز سه شنبه به شکلی اجماعی یک بسته کمک مالی ۴۸۴ میلیارد دلاری را برای حمایت از اقتصاد این کشور و بیمارستان های درگیر ویروس کرونا به تصویب رساند و این لایحه را برای تصویب نهایی در اواخر هفته به مجلس نمایندگان ارسال کرد.
وی همچنین ادامه داد: روسای صندوق بین المللی پول، مکانیزم ثبات اروپایی و دیگر نهادهای مالی منطقه ای روز گذشته توافق کردند که برای کاهش اثرات اقتصادی و مالی ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنند.
شیشه بران با بیان اینکه ریزش قیمت نفت تنها مربوط به نفت آمریکا نبوده و تقریبا بهای نفت تولیدی تمام کشورها با ریزش مواجه شده و نفت تولید ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود، اظهار کرد: شب گذشته بهای هر بشکه نفت سنگین ایران به طور متوسط به ۱۶.۶۸ دلار رسیده که در مقایسه با روز گذشته ۶.۱۹ درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: شب گذشته در نشست تله کنفرانسی، برخی وزرای نفت و انرژی اوپک و غیراوپک بر آغاز کاهش ۱۹ میلیون بشکه ای عرضه جهانی نفت از ۱۰ روز آینده تاکید کردند.
شیشه بران همچنین با اشاره به وضعیت بازار بورس، گفت: معاملات بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته جاری درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار امروز هممانند روزهای دیگر هفته جاری صعودی بود و بازار هفته جاری را با چراغ سبز به پایان برد.
وی با بیان اینکه شاخص کل بازار سرمایه امروز چهارشنبه با ۱۵ هزار و ۲۱۱ واحد صعود به رقم ۷۴۱ هزار و ۳۴۷ واحد رسید، افزود: شاخص کل بازار سرمایه با معیار هم وزن نیز ۵۸۴۷ واحد صعود و رقم ۲۵۲ هزار و ۷ واحد را ثبت کرد.
به گفته نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان، امروز در بازار بورس یک میلیون معامله به ارزش ۷۳ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال انجام شد.
وی درباره خرید و فروش در بازار طلا و سکه بعد از یک ماه تعطیلی در پی شیوع کرونا، ابرازامیدواری کرد؛ وضعیت داد و ستد در این بازار بهتر شود و هنوز اظهارنظر قطعی درباره داد و ستدها و آینده بازار طلا و قیمت‌ها زود است و امید است فعالان این صنف با رعایت پروتکل های بهداشتی سلامت خود و دیگران را حفظ کنند.
شیشه بران همچنین تاکید کرد: بازار طلای ایران طی دو ماه گذشته تحت تاثیر چند مولفه از جمله سردرگمی بازارهای جهانی و متاثر شدن اونس جهانی در پی شیوع ویروس کرونا و همچنین سقوط تاریخی نفت و از طرفی با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و کم شدن داد و ستدها همانند سال های گذشته و تعطیلی یک ماهه این بازار در رکود به سر می برد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، از مسئولان بانک مرکزی تقاضا کرد تا همانند گذشته با ثابت نگه داشتن نرخ ارز به روند تثبیت قیمت طلا کمک کنند تا خریداران با اطمینان خاطر اقدام به خرید طلا کنند.
وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا در روز جاری، اظهار کرد: امروز چهارشنبه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار اصفهان ۶۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان، سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، سکه امامی ۶ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان اعلام شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد