hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در خطر قرار گرفت

سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در خطر قرار گرفت

سپاهان نباید به الهلال ببازد هشدار به ایران: سهمیه آسیا در آستانه نابودی!

جدول سهمیه لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا بروزرسانی شد.
به گزارش “ورزش سه”، فصل آینده لیگ نخبگان در حالی برگزار می‌شود که ۲۴ تیم برتر آسیا در این مسابقات حضور خواهند داشت و دوره جدیدی از رقابت باشگاهی در آسیا را آغاز خواهند کرد.
از کشورهای غرب آسیا تنها عربستان، قطر، ایران، امارات،  ازبکستان و عراق دارای سهمیه خواهند بود و سایرین شانسی برای ورود به سوپرلیگ آسیایی نخواهند داشت.
اما جالب است بدانید که برخلاف لیگ قهرمانان آسیا، حداکثر سهمیه سه تیم خواهد بود که البته این سهمیه برای ۵ لیگ برتر آسیا قابل وصول است.
بر اساس آخرین رده بندی فوتی رنکینگ، لیگ روشن عربستان و جی لیگ ژاپن با ۳ سهمیه مستقیم در لیگ نخبگان، برتری کاملی نسبت به رقبا دارند.

البته ژاپن در مجموع امتیازات اختلاف کمی نسبت به کره پیدا کرده اما عربستان با ۲۴ امتیاز برتری در صدر جدول قرار دارد. 

در این جدول قطر و ایران، دو جایگاه بعدی را تسخیر کردند و سهمیه ۲+۱ خواهند داشت. نکته مهم اینکه ایران تنها ۴ امتیاز بیشتر از امارات کسب کرده است.

به عبارتی در صورتی که تیم الشارجه به دور حذفی صعود می‌کرد و سپاهان در مرحله گروهی حذف می‌شد، احتمالا ایران پایینتر از امارات قرار می‌گرفت.

با این حال نکته مهم این است که با توجه به پبروزی احتمالی الهین بر نسف قارشی، در صورت شکست سپاهان برابر الهلال و حذف از آسیا، احتمال دارد ایران یک رده سقوط کند و یک سهمیه را از دست بدهد.

نکته جالب اینکه ۱۲ لیگ برتر آسیا تنها یک سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان خواهند داشت و در مسابقات سطح سوم آسیا نیز نماینده ندارند.

در صورتی که ایران نتایج خود را در فصول آینده بهبود بخشد، شانس این را خواهد داشت تا با سه سهمیه مستقیم پای به لیگ نخبگان بگذارد.

 

منبع: khanefootball-51203

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد