hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > شکست طرح پر سروصدای دارویار؛ تورم دارو به ۸۰ درصد رسید

شکست طرح پر سروصدای دارویار؛ تورم دارو به ۸۰ درصد رسید

روزنامه اعتماد نوشت: حدود یک سال و نیم از اجرای طرح دارویار که با هدف کاهش هزینه‌های پرداختی از سوی مردم اجرا شد، می‌گذرد. در این مدت، خبرهای متفاوتی درباره نتیجه طرح دارویار در ماه‌های اجرا شنیده شده؛ از کمبود تا افزایش قیمت دارو، از مشکلات تولید تا بدهی بیمه‌ها به فعالان حوزه دارو.

روزنامه اعتماد از شکست طرح دارویار نوشته است.

به گزارش اعتماد، حدود یک سال و نیم از اجرای طرح دارویار که با هدف کاهش هزینه‌های پرداختی از سوی مردم اجرا شد، می‌گذرد. در این مدت، خبرهای متفاوتی درباره نتیجه طرح دارویار در ماه‌های اجرا شنیده شده؛ از کمبود تا افزایش قیمت دارو، از مشکلات تولید تا بدهی بیمه‌ها به فعالان حوزه دارو.

این روزنامه در ادامه به نقل از فردین یزدانی نوشته است: داده‌های ما مربوط به اردیبهشت ماه 1402 است. سبد کالاهایی که داروخانه‌ها عرضه می‌کنند چندین بخش است. آرایشی و بهداشتی، دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل‌ها. داده‌های ما نشان می‌دهد که میزان تورم بخش دارو در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته به 81 درصد رسیده است. آزادسازی نرخ ارز در اواخر اردیبهشت 1401 رخ داده است. در آرایشی و بهداشتی میزان تورم یکساله 45 درصد بوده. در تجهیزات پزشکی تورم 90 درصد بوده است. در ارزیابی وزن هر کالا در سبد هزینه‌ها و مصرف خانوارها نشان می‌دهد که 80 درصد نرخ تورم وجود داشته است. درآمد خانوارها با این رقم تناسبی نداشته است.

منبع: etemadonline-651810

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد