hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو+عکس) چرخش ۱۸۰ درجه‌ای مرسدس با هدف تولید خودروهای ارزان‌تر

(ویدئو+عکس) چرخش ۱۸۰ درجه‌ای مرسدس با هدف تولید خودروهای ارزان‌تر

این خودروساز بیش از ۷۵ درصد از بودجه تحقیق و توسعه خود را به محصولاتی که در سودآورترین بخش‌های بازار رقابت می‌کردند، اختصاص داد. از جمله این محصولات می توان به خودروهای «Top-End» مانند S-Class، SL و G-Class و همچنین برندهای AMG و Maybach اشاره کرد.

استراتژی مرسدس با عنوان «اقتصاد آرزو» در سال ۲۰۲۲، مبتنی بر تغییر به سمت خودروهای گران‌قیمت سودآورتر بود.

به نقل از موتور۱، این خودروساز بیش از ۷۵ درصد از بودجه تحقیق و توسعه خود را به محصولاتی که در سودآورترین بخش‌های بازار رقابت می‌کردند، اختصاص داد. از جمله این محصولات می توان به خودروهای «Top-End» مانند S-Class، SL و G-Class و همچنین برندهای AMG و Maybach اشاره کرد.

24

CLA-Class

با این حال، این ستاره سه‌پر ممکن است یک تغییر ۱۸۰ درجه ای در استراتژی خود بدهد؛ حداقل در آمریکا.

مرسدس می تواند بعضی مدل های برقی گران قیمت مفهومی را از جمله مدلی که در تصاویر دیده می شود، تبدیل به یک خودرو احتراقی کند.

25

در حالی که ثروتمندان در حال ثروتمندتر شدن هستند، مرسدس ظاهراً در نشستی در لاس وگاس در ماه جاری میلادی به فروشندگان اعلام کرد که سال ۲۰۲۴ سالی خواهد بود که تمرکز بر خودروهای ارزان‌تر با هدف افزایش فروش خواهد بود.

26

به گفته فروشنده‌ای که در این جلسه شرکت کرده بود، یکی از مدیران این برند لوکس آلمانی اظهار کرد: «سال گذشته استراتژی مرسدس، سودآوری بود؛ اما امسال رشد فروش است.»

27

برنامه افزایش عرضه خودروهای بنزینی و هیبریدی با تکیه بر کلاس C و E در کنار GLC و GLE می تواند به معنی این باشد که نان نمایندگی ها در روغن خواهد بود.

28

در سال ۲۰۲۴، مرسدس قصد دارد از یک جایگزین برای CLA رونمایی کند، هرچند فروش آن در ایالات متحده ممکن است تا سال ۲۰۲۵ آغاز نشود.

29

نمای داخلی CLA-Class

تصاویری که می بینید کانسپت CLA-Class سال گذشته است که با وجود کاملاً الکتریکی بودن، می تواند موتورهای احتراقی را با معماری مدولار مرسدس در خود جای دهد.

30

خانواده جدید خودروهای کامپکت شامل ۲ کراس اوور و یک شوتینگ بریک است که قبلاً به عنوان نسل بعدی GLA، GLB و CLA Shooting Brake معرفی شده‌اند. خودورهای شوتینگ بریک ترکیبی از المان های خودروهای کوپه و واگن استیشن هستند.

31

مشخص نیست که آیا شوتینگ بریک نام برده، به ایالات متحده می آید یا خیر. اگرچه با توجه به اینکه مرسدس حتی واگن کلاس C را در این کشور نمی فروشد بعید به نظر می رسد چنین اتفاقی بیفتد.

32

CLA-Class شوتینگ بریک

مرسدس همچنین از پلتفرم MMA آینده برای Little G استفاده خواهد کرد که در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

33

مدل Little G

در دفاع از منطق مرسدس می توان گفت که تمرکز بر خودروهای رده بالا پس از همه گیری ویروس کرونا منطقی بود. در سال ۲۰۲۲، تنگناهای عرضه به علت کمبود نیمه رساناها زیاد بود. این شرکت تصمیم گرفت قطعات موجود را به خودروهای بزرگ تر و گران‌تری که سود بیشتری به همراه داشتند اختصاص دهد.

34

نمای داخلی CLA-Class

در سال ۲۰۲۴، از آنجایی که به نظر می رسد بازار خودروهای برقی همراه با آرامش است و میزان علاقه همچنان قابل توجه است، اولویت با حجم فروش است. با این حال، این تصمیم با تمایل این برند به ارتقاء بازار در تناقض است.

35

رینگ و تایر CLA-Class

مرسدس بنز در نشست با فروشندگان، به آنها اطلاع داد که کمتر از ۲۵ مدل جدید و به‌روز در سال ۲۰۲۴ به فروش خواهند رسید. یکی از نمایندگان فروش در مصاحبه ای گفته است که از طرح گرایش مرسدس به خودروهای ارزان تر خرسند است و تأکید کرد که فروش این خودروها آسان تر است.

به گفته او «من ترجیح می‌دهم خودروهای سطح پایین تر را که ۳۰ روزه فروش می رود و سود کمتری دارد، داشته باشم تا اینکه خودروهای ۱۰۰هزار دلاری [برقی] را برای ۶ ماه تحمل کنم. این یعنی ضرر.»

منبع: همشهری

منبع: faradeed-176942

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد