hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > افراط صداوسیما در مسابقه سازی

افراط صداوسیما در مسابقه سازی

صداوسیما این روزها بیش از آنکه  فیلم‌ها سریال‌های متنوع و برنامه‌هایی با محوریت آموزشی و تحلیلی پخش کند به پخش مسابقات و برنا       مه‌های سرگرمی محور می‌پردازد. تعدد مسابقات پخش شده در شبکه‌های مختلف سیما به حدی زیاد است که صدای حامیان تلویزیون نیز بلند شده است.

صداوسیما این روزها بیش از آنکه  فیلم‌ها سریال‌های متنوع و برنامه‌هایی با محوریت آموزشی و تحلیلی پخش کند به پخش مسابقات و برنا       مه‌های سرگرمی محور می‌پردازد. تعدد مسابقات پخش شده در شبکه‌های مختلف سیما به حدی زیاد است که صدای حامیان تلویزیون نیز بلند شده است. کودک شو، سید خندان، بگو بخند از شبکه نسیم، پانتولیگ، معرکه، اعجوبه‌ها و خودمونی از شبکه سه، گوی طلایی از شبکه دو و شبکه آموزش و انبوهی از مسابقات تلفنی از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش می‌شود آن چه درباره پخش بی حد و اندازه مسابقات تلویزیونی در شبکه‌های سیما بیشتر به چشم می‌آید حضور پررنگ چهره‌های مشهور و بعضا پرحاشیه بر مسند اجراست. محمدرضا گلزار، جواد رضویان، سروش جمشیدی، مهران رجبی و ملیکا شریفی نیا از جمله بازیگرانی هستند که این روزها مسابقات تلویزیونی را اجرا می‌کنند و برنامه سازان تلویزیونی دقیقا به خاطر حواشی این بازیگران و نه تسلط اجرا به سراغشان رفته اند.

صداوسیما در حال حاضر هیچ سریال جدیدی در حال پخش ندارد و به جز سرزمین مادری، تنها به سریال‌های تکراری و مسابقات تلویزیونی دلخوش کرده است. صداوسیما با این میزان بودجه، برنامه سازی را رها کرده و به مسابقه سازی روی آورده است و عرصه سریال سازی را نیز به نمایش خانگی باخته است. افراط در مسابقه سازی و تمرکز بر جنبه سرگرمی نه تنها تمامی نیازهای مخاطبان را رفع نمی‌کند بلکه همان باقی مانده مخاطبان را نیز از پای تلویزیون بلند می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
راضیه چنگیز نائین
راضیه چنگیز نائین
حوالی فرهنگ و هنر
دانش و فناوری و محیط زیست

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد