hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نکات بهداشتی باید تا یافتن واکسن کرونا، رعایت شود

نکات بهداشتی باید تا یافتن واکسن کرونا، رعایت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا دارویی قطعی یا واکسنی برای کرونا ساخته نشود این ویروس در فصول مختلف سال خواهد بود و نکات بهداشتی باید تا یافتن واکسن، رعایت شود.

طاهره چنگیز در حاشیه بازدید از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) خمینی شهر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی در دو هفته اول سال موجب کاهش آمار مراجعه شهروندان به بیمارستان ها شد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن شهروندان خمینی شهری در روزهای اخیر، مجددا با افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا مواجه شده ایم.
وی گفت: این شهرستان از نظر تراکم جمعیت پس از تهران دومین شهر کشور است و باید با این تراکم جمعیت ملاحظات رفت و آمد، بیش آن چیزی باشد که در خیابان ها و سطح شهر شاهد هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزایش مراجعات یکی دو روزه اخیر را حاصل رعایت نکردن اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ۱۰ روز اخیر دانست و ادامه داد: با توجه به دوره نهفتگی کرونا، بین ۱۰ تا ۱۴ روز طول می کشد تا بعد از مراعات نشدن موارد لازم، شاهد ورودی بیشتر به بیمارستان ها باشیم.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم این مرحله را هم به سلامت طی کنیم و ظرف دو سه هفته آینده مراقبت ها را در سطح شهرستان افزایش دهیم، امید می رود شیب نزولی ابتلا به ویروس را داشته باشیم. هر چند تا دارویی قطعی یا واکسن ساخته نشود این ویروس در فصول مختلف سال خواهد بود و نکات بهداشتی باید تا یافتن واکسن، رعایت شود.
چنگیز گفت: مشارکت مردم، همدلی خیران و همراهی نهادهای مختلف و مسئولان و قرار گرفتن همه آنها زیر یک چتر برای توسعه سلامت شهرستان خمینی شهر در خور تشکر و تقدیر است و امیدواریم که این همدلی آینده درخشانی را برای سلامت شهرستان خمینی شهر رقم بزند.
وی در مورد تجهیز بیمارستان ساعی اظهار کرد: برای ششمین بار از روند ساخت این بیمارستان که توسط خیران ساخته شده است بازدید کردیم و این بیمارستان به زودی پس از تجهیز در اختیار مردم قرار می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد چگونگی تجهیز این بیمارستان، گفت: بیمارستان ساعی براساس موافقت هیات امنای خیران، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار میگیرد و دانشگاه نیز باید به عنوان بهره بردار با تعرفه دولتی بیمارستان را اداره کند و البته این موضوع باید با ارسال کتبی نظرِ مجمع خیران بیمارستان ساعی به دانشگاه نهایی شود.
چنگیز افزود: در این صورت دانشگاه باید بیمارستان را تجهیز کند و از نظر نیروی انسانی و چارت تشکیلاتی و اداری مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.
وی در مورد روند افتتاح بیمارستان ساعی گفت: این بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی به صورت فازبندی افتتاح خواهد شد و فاز اول آن به صورت کلینیک ویژه است. همچنین خدماتی چون رادیولوژی و آزمایشگاه نیز در آن ارائه می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد