hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴۰۰۰ نمونه‌برداری از بیماران مشکوک به کرونا در استان انجام شد

۴۰۰۰ نمونه‌برداری از بیماران مشکوک به کرونا در استان انجام شد

در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌ دنبال آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه‌‌جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده ‌و همه مردم به‌نحوی درگیر موضوع هستند.
در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه‌جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.
4000 نمونه‌برداری از بیماران مشکوک  به کرونا در استان
سیدمحمد هاشمی شهری  رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به 4000 نمونه‌برداری از بیماران مشکوک  به کرونا در استان، اظهار داشت: نتیجه آزمایشات مثبت از طریق مراجع ذیربط اعلام می‌شود.
وی افزود: بر اساس منشور حقوق بیمار اطلاع‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونای غیربستری از طریق کارشناسان مراکز جامع سلامت و برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها از طریق پزشک معالج صورت می‌گیرد.
هاشمی شهری گفت: مراحل آنالیز تست‌های آزمایشگاهی بصورت تخصصی در آزمایشگاه‌های ویژه کرونا صورت می‌گیرد و  وظیفه اطلاع‌رسانی به بیماران یا مراجع دیگر مبتلا بر عهده آمایشگاه نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: اجرای برنامه‌های کنترل کیفی به منظور افزایش روائی و پایائی تست ‌های آزمایشگاهی به صورت مستمر  انجام می گیرد و علاوه بر اینکه انجام هر تست کرونا بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار ریال برای نظام سلامت هزینه در بر دارد، اجرای مراحل کنترل کیفی نیز  از پرهزینه‌ترین برنامه های آزمایشگاهی است. در حال حاضر 4 آزمایشگاه ویژه کرونا در استان فعال شده است.
دو سناریوی بدبینانه و خوش بینانه برای بیماری کرونای استان محتمل است
علیرضا انصاری مقدم دبیر  کمیته اپیدمیولوژی ستاد  کورونا دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: دو سناریوی بدبینانه و خوش بینانه برای بیماری کرونای استان محتمل است؛ اول اینکه با در نظر گرفتن بازگشایی اماکن تجاری، صنعتی و بعضی از اصناف و همچنین کاهش محدودیت‌های اجتماعی و تراکم و تبادل جمعیتی در شهر زاهدان در صورتی که قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی مکرر دست، رعایت آداب تنفسی، مراجعه افراد علامت‌دار  به مراکز بهداشتی درمانی، رعایت شرایط بهداشتی مانند ضدعفونی سطوح تداوم داشته باشد می‌توانیم انتظار داشته باشیم موارد بیماری در دو ماه آینده کاهش یابد.
وی درباره سناریوی دوم اظهار داشت: بدبینانه‌ترین تصورات موجود زمانی است که موارد مثبت بستری  بیماری افزایش یابد و اصول پیشگیرانه سلامت رعایت نشود که امیدواریم روز به روز با خوشبینانه‌ترین حالت و با مشارکت و رعایت مردم شاهد کاهش میزان بیماری کرونا در استان باشیم.
تعداد نمونه‌های اخذ شده کرونا از افراد مشکوک در مراکز غربالگری افزایش داشته است
علیرضا سلیمی مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: تعداد نمونه‌های اخذ شده کرونا از افراد مشکوک در مراکز غربالگری افزایش داشته و همکاران 3 شیفته مشغول هستند.
وی افزود: در چند روز اخیر با هدف افزایش بیماریابی، تعداد نمونه‌های اخذ شده از افراد مشکوک در مراکز غربالگری افزایش داشته و همکاران شاغل در آزمایشگاه‌های ویژه کرونای استان بصورت سه شیفته در حال انجام تست‌های تشخیصی هستند تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به پاسخگویی نتایج آزمایشگاهی اقدام کنند.
سلیمی بیان کرد: تشخیص مولکولی(PCR) کرونا زمانبر است و نتایج آزمایشگاهی به محض آماده شدن و در هر ساعتی از شبانه‌روز به اطلاع همکاران حوزه معاونت بهداشت می‌رسد تا اقدامات مربوط به جداسازی و یا اقدامات درمانی شوع شود.
مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود:  فرایند انجام آزمایش به نحوی است که در برخی از موارد نتایج آزمایشگاهی با تاخیر آماده می‌شود و در چنین مواردی معیار ما برای اعلام نتایج مثبت یا منفی روز نمونه‌گیری است.
خوابگاه‌های دانشجویی با هدف حفظ سلامت دانشجویان هر روز گندزدایی و ضدعفونی می‌شود
حسین معین مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: با توجه به تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی در دو ماه گذشته، همه خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه فعال علاوه بر ضدعفونی و گندزدایی کلی، روزانه در دو شیفت صبح و عصر  با محلول‌های شستشو و سفیدکننده و جرم‌زدا، ضدعفونی شدند.
وی افزود: محلول ضدعفونی کننده دست نیز جهت دانشجویان و کارکنان حاضر در خوابگاه وجود دارد و تمامی افرادی که  به خوابگاه‌های دانشجویی رفت و آمد دارند باید در بدو ورود، دست‌های خود را در محل درب ورودی خوابگاه بشویند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد