hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ماجرای سرقت سریالی جنجالی از مردگان در بهشت زهرا چیست؟

ماجرای سرقت سریالی جنجالی از مردگان در بهشت زهرا چیست؟

روزنامه همشهری نوشت: در گوشه‌ای او را زیر نظر می‌گیریم و در نهایت پس از عملیات تعقیب نامحسوس می‌رسیم پای بساط گل‌فروشان. گل‌های پرپر شده در کیسه پلاستیک کوچک بسته‌بندی و به مبلغ ۳۰ هزار تومان فروخته می شود. البته که گلفروشان آنها را با مبلغ کمتری از سارقان که اکثرشان اتباع و برخی هم معتاد هستند، خریداری می کنند.

روزنامه همشهری گزارش روایت میدانی از سرقت گل در شهر مردگان دارد.

به گزارش همشهری، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

 

  • کنار بساط گل‌فروش توقف می‌کنیم و یک دسته‌گل رز می‌خریم. سر مزار گل‌ها را می‌چینیم و مشغول تلاوت قرآن و قرائت فاتحه می‌شویم. مزار را ترک می‌کنیم و هنوز چند قدم دورتر نرفته‌ایم که برمی‌گردیم و می‌بینیم اثری از شاخه گل‌ها نیست. ناپدیدشدن گل‌ها در چشم برهم‌زدن قطعاً نیاز به تخصص و مهارت و سرعت عمل بالا دارد. نیروی خدمات شهری سازمان بهشت‌زهرا (س) مشغول نظافت قطعات است. موضوع را با او مطرح می‌کنیم و می‌گوید برای جلوگیری از سرقت گل‌ها بهتر است آنها را پرپر کنید.
  • برای زیارت اهل قبور بازهم راهی آرامستان تهران می‌شویم و این بار بنا به توصیه نیروی خدمات شهری بهشت‌زهرا (س) تصمیم می‌گیریم گل‌های روی سنگ مزار را پرپر کنیم. به همین دلیل دسته‌گل داودی زرد از گل‌فروشی می‌خریم و پس از رسیدن سر مزار آنها را پرپر می‌کنیم. گرچه اطمینان داریم دیگر کسی با گل‌های پرپر کاری ندارد؛ اما مسافت کوتاهی که می‌رویم و تصمیم می‌گیریم برگردیم تا از سرقت‌نشدن گل‌های پرپر مطمئن شویم. به مزار که می‌رسیم در اوج ناباوری می‌بینیم اثری از گل‌ها نیست.
  • همچنان در بهت سرقت گل‌های پرپر هستیم که به ناگهان متوجه می‌شویم شخصی با لباس‌های ژنده مشغول جمع‌آوری گل‌ها از روی سنگ مزار است. در گوشه‌ای او را زیر نظر می‌گیریم و در نهایت پس از عملیات تعقیب نامحسوس می‌رسیم پای بساط گل‌فروشان. گل‌های پرپر شده در کیسه پلاستیک کوچک بسته‌بندی و به مبلغ ۳۰ هزار تومان فروخته می شود. البته که گلفروشان آنها را با مبلغ کمتری از سارقان که اکثرشان اتباع و برخی هم معتاد هستند، خریداری می کنند.
  • برای گفت‌وگو با فردی که اقدام به سرقت گل از روی سنگ مزارها می‌کند، مجبور می‌شویم، گل‌های سرقتی را بخریم. با هر ترفندی حاضر می‌شود خیلی کوتاه صحبت کند. خودش را معرفی نمی‌کند و در پاسخ به این پرسش که چرا گل‌ها را از روی مزارهای بردارمی دارید؟ می‌گوید: «گل‌ها خراب می‌شوند و از بین می‌روند. حالا ما آنها را برداریم و بفروشیم ضرر و زیانی به کسی نمی‌زند.» حال‌وروز خوشی ندارد و بی‌حوصله از کنارمان فاصله می‌گیرد و خودش را به مزار دیگری می‌رساند و مشغول جمع‌آوری گل‌ها و ریختن آنها روی کیسه می‌شود.

 

منبع: etemadonline-651702

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد