hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > روند قیمت دلار در بازار آخر هفته تهران/ طلا و سکه صعودی شدند

روند قیمت دلار در بازار آخر هفته تهران/ طلا و سکه صعودی شدند

اقتصادنیوز: در بازار امروز قیمت دلار و درهم نوسان خاصی را تجربه نکردند اما قیمت طلا و سکه بر اساس قیمت اعلام شده در سایت اتحادیه طلا و جواهر، گران شدند.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز (پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا باثبات نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان و حواله دلار نیز با نرخ ۳۹ هزار و ۷۰۹ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با ثبات نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۷ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۲ هزار و ۶۲۴ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز باثبات قیمت نسبت به‌روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۸۱۲ تومان است.

همچنین در صرافی ملی امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۲ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۵ هزار و ۶۱۱ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۷۲ تومان بوده است.

فارغ از بازار رسمی،  بازار هرات امروز تعطیل بود و نرخ دلار فردایی در این بازار با ۵۵ هزار و ۵۵۰ تومان بازگشایی شد و عصر در حدود ۵۵ هزارو ۸۰۰ تومان به فروش رسید.

قیمت اونس طلا هم در بازار امروز برخلاف روز گذشته آرایش صعودی به خود گرفت و در زمان تدوین این گزارش، بر روی ۱۹۹۸ دلار معامله شد که نسبت به دیروز نزدیک به ۹ دلار بالاتر بود.

از بازار جهانی طلا که بگذریم، در ایران و مطابق با اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۲ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل نزدیک به ۳۶ هزار تومان ارزان شده است. 

در کنار طلا ۱۸ عیار، قیمت سکه امامی امروز با رشد تقریبا ۵۰۰ هزار تومانی در سایت مذکور با ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت و گو با مهر در مورد نوسانات بازار طلا و سکه گفت که «علت اصلی عدم اثرگذاری کاهش انس جهانی بر قیمت‌های داخلی، بالا بودن نرخ ارز است. با توجه به اینکه قیمت ارز نسبت به انس کمتر کاهش یافته است به همین دلیل افت قیمت‌های جهانی نتوانسته اثر زیادی بر بازار داخلی طلا بگذارد.»

بذرافشان به «مسدود شدن حساب ۴۰۰ فعال صنعت طلا» اشاره کرد و گفت: «چندی است که بازار طلا به دلیل انسداد حساب ۴۰۰ طلافروش بحرانی شده و معاملات را در بازار طلا به شدت کاهش داده است. بر همین اساس نیز با وجود نزدیک بودن به شب عید متأسفانه مبادلات آنطور که باید و شاید در بازار طلا انجام نمی‌شود.»

 

منبع: eghtesadnews-628630

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد