به گزارش اکوایران، استفاده از پنل‌های خورشیدی در مزارع‌ آمریکا با رشد 30 درصدی همراه شده است.

به نوشته بلومبرگ،‌ 116 هزار و 758 مزرعه در سال 2022 دارای پنل‎‌های خورشیدی بودند که این میزان در سال 2017 میلادی،‌ 90 هزار و 142 عدد بود. در همین مدت،‌ نصب توربین‌های بادی تنها 2/7 درصد رشد داشته و 14 هزار و 511 مزرعه از توربین‌های بادی استفاده می‌کنند. این در حالیست که در پنج سال منتهی به 2017، استفاده از توربین‌های بادی در مزارع آمریکا با جهش 56 درصدی همراه شده بود.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مزارع آمریکا باعث می‌شود آن‌ها سازگاری بیشتری با طبیعت پیدا کنند اما در عین حال، استفاده از این فناوری‌ می‌تواند گران باشد. به لطف کاهش تورم در دوره جو بایدن، ‌رئیس‌‌‎جمهور آمریکا، استفاده از پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی افزایش یافته است.

تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر همچنین باعث افزایش ارزش زمین‌های کشاورزی شده است و مالکان آن‌ها به دنبال کسب درآمد از طریق تغییر به سمت انرژی‌های پاک هستند.

از سوی دیگر استفاده از فرآیندی تحت عنوان «هضم بی‌هوازی» که برای جذب گازهای گلخانه‌ای به‌ویژه متان استفاده می‌شود، در سال 2022 به 680 مزرعه کاهش پیدا کرده است؛‌ در حالیکه این میزان در سال 2017 میلادی 686 مزرعه بوده است.

علاوه بر این، گزارش‌ها نشان می‌دهد با وجود افزایش متوسط سن کشاورزان آمریکا، میزان فعالیت کشاورزی آن‌ها همچنان در حال افزایش است.