hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > (تصاویر) یک خانۀ رویایی از جنس فولاد که در قلب صحرا ساخته شده

(تصاویر) یک خانۀ رویایی از جنس فولاد که در قلب صحرا ساخته شده

خانه تلسکوپ که در صحرای سدونا در آریزونای آمریکا و در دره‌ای آرام ساخته شده، چیزی شبیه یک اثر هنری است که کاملا با محیط اطراف خود ادغام شده است.

فرادید| «خانه تلسکوپ» ساخت دفتر معماری وِندِل بِرنِت، خانه‌ای با متراژ 148 متر مربع است که از لحاظ سیمای بیرونی‌اش با مناظر صحرای سِدونا ادغام شده است. این سازه در فضایی طبیعی ساخته شده که هم‌مرز درختان ۴۰۰ساله اُرس (سرو کوهی) و رو به صخره‌های شگفت‌انگیز قرمزرنگی است که آنسوی دره قد برافراشته‌اند.

به گزارش فرادید، نام تلسکوپ به خاطر شکل خاص بنا به آن داده شده است؛ ساختمانی پوشیده از فولاد هوازده که به سمت منظره امتداد یافته و یک سالن شبیه لوله تلسکوپ را شکل داده که نمایی خارق‌العاده از مناظر صحرا را برای ساکنان خانه به نمایش می‌گذارد. فضای داخلی خانه که به شکل یک سایه تاریک در منظره عقب‌نشینی کرده، با شرایط نور طبیعی در تعامل است و به حضور ساده خانه داخل دره کمک می‌کند. 

3

فولاد کورتن و چوب بازیافتی خانه تلسکوپ را شکل داده‌اند

از نظر زیست محیطی، طراحی دفتر معماری وندل برنت، سازگاری با محیط را از طریق استفاده از یک چیدمان فشرده، روکش کورتن برای نسوز کردن و شیشه‌های سایه‌دار محقق ساخته است. استراتژی گرمایش شامل یک اجاق گاز، بهره خورشیدی غیرفعال و یک میدان نیروزای نوری رو به جنوب می‌شود.

2

7

4

3

2

main

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-176691

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد