hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > اختتامیه جشنواره فیلم فجر مجلس ختم سینمای ایران بود

اختتامیه جشنواره فیلم فجر مجلس ختم سینمای ایران بود

روزنامه هم میهن نوشت: آنچه در قاب اختتامیه جشنواره چهل‌ودوم به نمایش درآمد، تراژیک‌ترین تصویری بود که می‌توان از سینمای امروز ایران ارائه کرد. این نه اختتامیه جشنواره فیلم فجر که مجلس ختم سینمای ایران بود.

روزنامه هم میهن نوشت که اختتامیه جشنواره فیلم فجر مجلس ختم سینمای ایران بود.

به گزارش هم میهن، اگر جشنواره فیلم فجر را به‌مثابه بزرگترین رخداد سینمایی سال بدانیم، مراسم اختتامیه آن، ویترین و چشم‌اندازی کلی، قرار است شمایل و تصویر نهایی وضع موجود سینمای ایران را بازنمایی کند. براین‌اساس آنچه در قاب اختتامیه جشنواره چهل‌ودوم به نمایش درآمد، تراژیک‌ترین تصویری بود که می‌توان از سینمای امروز ایران ارائه کرد. این نه اختتامیه جشنواره فیلم فجر که مجلس ختم سینمای ایران بود. سینمایی چنان زواردررفته و زوال‌یافته که اگزوتیک بودن آن را می‌توان در دل جمعی غریبه با سینما دانست که در این مراسم محفلی جمع کرده بودند. مراسمی سینمایی که چهره‌های غریبه آن بیش از چهره‌های آشنا باشد، یعنی سینمایی که به‌دست بیگانگان افتاده. بیگانه با سینما که از در سیاست آمدند تا سوداگرانه بر جای خالی بزرگان سینما تکیه بزنند و پز عالی بدهند و پوزیشن سینماگر بگیرند.

این روزنامه افزوده است: رئیس سازمان سینمایی که دعای تحویل سال را از روی متن هم غلط می‌خواند چطور می‌تواند مدعی تحول در ساختار مفلوک و مسدود سینمایی ایران شود؟ خزاعی در حالی از بهار سینمای ایران حرف می‌زند که هیچ‌گاه سینمای ایران در چنین خزانی قرار نگرفته بود. کافی‌است تنها در چند فریم و قاب کوتاه، اختتامیه جشنواره‌های فیلم فجر سال‌های پیش را با جشنواره امسال مقایسه کنید تا کم‌رونقی و بی‌رمقی آن را در حس‌وحال حاکم بر مراسم درک کنید.

 

منبع: etemadonline-651476

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد