hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > سینمای ایران پوست انداخته و کنگرخورده‌ها و لنگرانداخته‌ها کنار رفتند؛ مبارک باشد

سینمای ایران پوست انداخته و کنگرخورده‌ها و لنگرانداخته‌ها کنار رفتند؛ مبارک باشد

روزنامه کیهان نوشت: حالا دوران تازه‌ای برای سینمای ایران شروع شده که دیگر تعارف بردار نیست. علی‌رغم همه کاستی‌ها و نقاط ضعف، فصل جدیدی در راه است که ان شاءالله به دوران احتضار این سینما پایان خواهد داد.

روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «سینمای ایران پوست انداخته، مبارک باشد» به مدح چهل و دومین جشنواره فیلم فجر پرداخته است.

به گزارش کیهان، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌‌خوانید: 

 

  • سینمای ایران در این دو سال اخیر، دوران سختی را پشت سر گذارد. سال‌هایی که از اواخر روزگار شیوع کرونا شروع شد و به دلیل اینکه به حاکمیت طولانی و چند دهه یک دایره تکرارشونده از مدیران و مسئولان و دبیران و فیلمسازان و.... خاتمه داد و افراد تازه‌ای بعضا کاربلدتر از آن کنگرخورده‌ها و لنگرانداخته‌ها را وارد میدان این سینما نمود‌، از همان ابتدا مورد غضب و نفرین همان گروه قرار گرفت که سال‌ها دکّان دو نبش خود را در این عرصه برپا کرده و به هیچ قیمتی هم حاضر به کنار رفتن نبودند! 
  • چهل و دومین جشنواره فیلم فجر‌، بیش از هر موضوعی، نوید و مژده همین فضای تازه و جدید را داد که سینمای ایران تقریبا از آن فضاهای فرمایشی و جشنواره‌ای و شبه‌روشنفکری و فیلمفارسی فاصله گرفته و میادین و عرصه‌های نوینی را در حیطه سینما و سینماگر و هنر و تفکر و اندیشه ملی و ایرانی تجربه می‌کند.
  • می‌توان گفت سینمای ایران به نوعی پوست انداخته و دیگر نیازی به آن چهره‌ها و عناصر پر‌مدعای جشنواره زده و مقلد و عروسکی ندارد. اینک با نسلی جدید پیش می‌رود که اگرچه آن مدعیان سابق تحقیرش می‌کنند که بدون نام و نشان مانده اما طرفه آنکه همان نام و نشان‌های اصیل‌تر، این نسل را یاری می‌دهند. 
  • حالا دوران تازه‌ای برای سینمای ایران شروع شده که دیگر تعارف بردار نیست. علی‌رغم همه کاستی‌ها و نقاط ضعف، فصل جدیدی در راه است که ان شاءالله به دوران احتضار این سینما پایان خواهد داد.

 

منبع: etemadonline-651490

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد