hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > از واریز سود سهام عدالت چه خبر؟

از واریز سود سهام عدالت چه خبر؟

با نزدیک شدن به زمان واریز سود سهام عدالت، پرسش‌های سهام‌داران بیشتر و بیشتر می‌شود؛ پرسش‌هایی مانند چه زمانی سود سهام عدالت واریز می‌شود؟ سود سهام عدالت ۱۴۰۲ چقدر است؟ استعلام سود سهام عدالت چگونه است؟ اعتراض به عدم واریز سود سهام عدالت چگونه است؟ و … .

این مطلب نه‌تنها پاسخ این پرسش‌ها را به شما می‌دهد؛ بلکه، بهترین روش استعلام سود سهام عدالت را نیز معرفی و بررسی می‌کند تا سهام‌داران بتوانند ساده‌تر و سریع‌تر، از وضعیت سود سهام عدالت آگاه شوند.

چه زمانی سود سهام عدالت ۱۴۰۲ واریز می‌شود؟

زمان واریز سود سهام عدالت، تاریخ مشخص و یکسانی برای هر سال ندارد؛ مثلا، واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲، دو مرحله‌ای در نظر گرفته شده بود که مرحله اول آن از اواسط تا اواخر آذرماه انجام شد و مرحله دوم آن از اواسط تا اواخر اسفندماه انجام می‌شود.

سود سهام عدالت ۱۴۰۲ چقدر است؟

مبلغ اولین مرحله واریز سود سهام عدالت در آذرماه ۱۴۰۲ به شرح زیر بوده است:

  • سبد سهامی ۴۹۰ هزار تومان: سود ۶۸۰ هزار تومانی
  • سبد سهامی ۵۳۰ هزار تومان: سود ۷۳۵ هزار تومانی
  • سبد سهامی ۱ میلیون تومان (مختص خانواده ایثارگران، تحت پوشش بهزیستی و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی): سود ۱ میلیون ۳۸۵ هزار تومانی

دومین مرحله واریز سود انجام نشده است؛ بنابراین، همچنان مبلغ دومین مرحله واریز سود سهام عدالت در اسفندماه ۱۴۰۲ مشخص نیست. تنها موضوع مشخص این است که مبلغ سود سهام عدالت اسفندماه از آذرماه بیشتر و بهتر خواهد بود.

نحوه محاسبه سود سهام عدالت ۱۴۰۲ چگونه است؟

طبق گفته محمود حسن‌لو یکی از مدیران سازمان سهام عدالت، سهامداران برای اطلاع از سود سهام عدالت، باید تعداد سهامشان را در سود مصوب شرکت سهامشان ضرب کنند.

 

نحوه محاسبه سود سهام عدالت

تعداد سهام × سود مصوب شرکت سهام

 

 

نکته مهم این است که روش‌هایی برای استعلام سود سهام عدالت بدون نیاز به محاسبه از فرمول مذکور وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از سامانه‌های استعلام و پرداخت مانند پیشخوان۲۴ است. این روش و باقی روش‌ها در ادامه به‌صورت کامل و جامع معرفی و بررسی شده است.

2222222222

روش‌های استعلام سود سهام عدالت کدامند؟

استعلام واریز سود سهام عدالت ۲ روش اساسی و مهم دارد که هر دو غیرحضوری و آنلاین است؛ البته، روش حضوری مراجعه به کارگزاری‌های سهام عدالت وجود دارد اما دردسر ماندن در صف‌های طولانی و پرداخت هزینه‌های اضافی را به‌همراه دارد که به امتحان کردنش نمی‌ارزد! در ادامه، روش‌های استعلام سود سهام عدالت آنلاین و غیرحضوری آورده شده است.

استعلام سود سهام عدالت با پیشخوان۲۴

پیشخوان۲۴ سامانه جامع و کامل با انواع خدمات استعلام و پرداخت قبوض، خودرویی و موتوری، مالی و از همه مهم‌تر و اساسی‌تر، خدمات استعلام و پرداخت اجتماعی و شهروندی است که از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن در اختیار شما قرار گرفته است.

نکته مهم درمورد پیشخوان۲۴ این است که فقط با سه کلیک، استعلام سود سهام عدالت شما را با تمام جزئیات نمایش می‌دهد؛ اما، این تنها ویژگی و مزیت سامانه پیشخوان۲۴ نیست. در ادامه سایر ویژگی‌های این سامانه آورده شده است:

  • استفاده از سامانه ازطریق وب‌سایت و ازطریق اپلیکیشن
  • استعلام تنها با وارد کردن کد ملی و کدیکبارمصرف ارسال‌شده
  • نمایش مبلغ و زمان واریز سود به‌همراه ارزش سهام در هر شرکت
  • ذخیره‌سازی و نام‌گذاری اطلاعات شما برای دسترسی ساده‌تر و سریع‌تر
  • حفظ و نگهداری همیشگی سوابق استعلام سود سهام عدالت از پیشخوان۲۴
  • و …

استعلام سود سهام عدالت از سامانه سهام عدالت

مراجعه به سامانه سپرده‌گذاری مرکزی هم یک روش استعلام سود سهام عدالت است که می‌توانید از آن کمک بگیرید. استعلام سود سهام عدالت از این سامانه نیاز به کدملی و شماره موبایل متعلق به کد ملی دارد؛ همچنین، نیاز به ورود کدیکبارمصرف احراز هویت نیز دارد.

نکته مهم در مورد سامانه سهام عدالت این است که فقط ازطریق وب‌سایت در دسترس شماست همچنین خدمات متنوع و متفاوت استعلام و پرداخت را ارائه نمی‌دهد.

33333

اگر سود سهام عدالت واریز نشده بود، چگونه پیگیری کنیم؟

اگر پس از استعلام واریز سود سهام عدالت از روش‌های بیان‌شده متوجه عدم واریز سود سهام عدالت شدید، احتمالا به‌دنبال روش اعتراض می‌گردید. شما باید برای اعتراض به عدم واریز سود سهام عدالت به سامانه سجام مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۱۵۶۹ تماس بگیرید.

پیشنهاد ما این است که پیش از اعتراض به عدم واریز سود سهام عدالت از روش‌هایی که گفته شد، حتما دلایل عدم واریز سود را بخوانید:

  • ثبت کردن شماره شبای نادرست در سامانه سجام
  • تراکنش نداشتن با حساب‌های بانکی
  • داشتن حساب بانکی مسدودشده
  • داشتن حساب بانکی مشترک
  • داشتن حساب ارزی
  • و …

نکته: اگر هیچ‌کدام از دلایل گفته‌شده، دلیل عدم واریز سود سهام شما نبود، حتما برای پیگیری این موضوع از روش‌های بیان‌شده، اقدام کنید.

 

پیشخوان۲۴؛ بهترین راه استعلام سود سهام عدالت

همه این‌ مطالب را عنوان کردیم که بتوانیم شما را با بهترین و سریع‌ترین روش مشاهده و استعلام سود سهام عدالت آشنا کنیم. بهترین راه استعلام این است که شما نیازی به جستجو در اینترنت و درگیر شدن با سامانه‌های مختلف تک‌بعدی، نداشته باشید.

پیشخوان۲۴ با خدمت‌رسانی در زمینه سهام عدالت و ارزش آن همچنین سایر خدمات استعلام و پرداخت، این امکان را برای شما ایجاد کرده است که نه نیازی به انجام مراحل پیچیده داشته باشید و نه خودتان را با اطلاعات زیاد درگیر کنید. شما می‌توانید خیلی ساده و سریع از واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوید تا در صورت عدم واریز، مراحل پیگیری و اعتراض را انجام دهید.

سوالات متداول

نحوه ثبت نام برای واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ چگونه است؟

متاسفانه در حال حاضر ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان امکان‌پذیر نیست. با وجود این‌که افراد بسیاری درخواست دریافت سود سهام عدالت را دارند؛ اما، فعلا تاریخ مشخص و معینی برای ثبت‌نام متقاضیان سهام عدالت از سوی هیچ ارگانی اعلام نشده است.

نحوه اعتراض به عدم واریز سود سهام عدالت چگونه است؟

نحوه اعتراض به عدم واریز سود سهام عدالت از طریق مراجعه به سامانه سجام یا از طریق شماره تلفن ۱۵۶۹ است.

نحوه واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ چگونه است؟

نحوه واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ مانند هر سال به شماره شبای ثبت‌شده در زمان ثبت‌نام مشمولین است.

 

 

منبع: sharghdaily-918644

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد