hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > این گوشواره زیبا از شما مراقبت می‌کند

این گوشواره زیبا از شما مراقبت می‌کند

اندازه گیری دما از طریق لاله گوش به پژوهشگران امکان بررسی کاربرد‌های جدید گوشواره حرارتی از جمله تشخیص موفقیت آمیز تغییرات دما مربوط به غذا خوردن، ورزش، و تجربه استرس را داد.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن یک گوشواره حرارتی را ساخته اند که می‌تواند دمای بدن کاربر، نشانه‌های استرس، ورزش، غذا خوردن، و حتی تخمک گذاری را مانند یک ساعت هوشمند کنترل کند. این فناوری پوشیدنی بی سیم اندازه و وزنی شبیه به یک گیره کاغذ کوچک دارد.

به گزارش عصرایران، نمونه اولیه گوشواره حرارتی هوشمند عمر باتری ۲۸ روز را ارائه می‌کند. این دستگاه پوشیدنی از دو بخش تشکیل شده است: یک حسگر دما با یک گیره مغناطیسی که به گوش کاربر متصل می‌شود، و یک حسگر دیگر که زیر گوش آویزان است و دمای اتاق را تخمین می‌زند. با همکاری این دو حسگر، گوشواره حرارتی هوشمند می‌تواند دمای درونی و بیرونی کاربر را آنالیز و تشخیص دهد.

این گوشواره زیبا از شما مراقبت می‌کند

به گفته پژوهشگران دانشگاه واشنگتن، گوشواره حرارتی ممکن است در آینده نزدیک به صورت تجاری در دسترس نباشد. آن‌ها به دنبال انجام آزمایش‌ها و پژوهش‌های بیشتر برای جمع آوری داده‌های بیشتر و دقیق‌تر پیش از معرفی عمومی یک فناوری پوشیدنی هستند.

همچنین، افزودن ویژگی‌هایی مانند نظارت بر ضربان قلب و فعالیت بدنی برای نسخه‌های آینده گوشواره حرارتی مورد توجه پژوهشگران دانشگاه واشنگتن است. همچنین آن‌ها قصد دارند امکان استفاده از نیروی خورشیدی یا انرژی جنبشی هنگام پیاده روی کاربر را بررسی کنند.

در حال حاضر، این گوشواره‌ها را می‌توان با طرح‌های مد روز ساخته شده از رزین یا با یک سنگ قیمتی شخصی سازی کرد، بدون این که بر دقت آن تاثیر منفی بگذارد.

منبع: fararu-708627

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد