hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > آخرین خبر از حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳/ تکلیف افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان مشخص شد

آخرین خبر از حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳/ تکلیف افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان مشخص شد

آخرین اخبار و جزئیات درباره مبلغ حقوق کارگران و درصد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان اعلام شد.

به گزارش شبکه شرق، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان، در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که باید ظرف سه سال اجرایی شود و از سال آینده اجرایی می‌شود.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص حقوق و دستمزد کارکنانی که از محل منابع عمومی حقوق و دستمزدشان دریافت می‌کنند، مجلس شورای اسلامی، یک ۲۰ درصد و یک پلکانی را برای یک رقمی در ردیف اول و دوم احکام پیش‌بینی کرده است.

به گفته وزیر کار، در بخش بازنشستگان نیز علاوه بر افزایش ۲۰ درصدی که مشمول می‌شود، مقرر شده است که ظرف سه سال، حقوق بازنشستگان به حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان برسد.

مرتضوی تاکید کرد: ما با مجلس در تلاش هستیم که منابع تامین شود تا ۴۰ درصد آن ۹۰ درصد که بناست محقق شود، در سال آینده (۱۴۰۳) تامین و پرداخت شود.

وزیر کار افزود: در حوزه حداقل حقوق و دستمزد کارگران از طرف شرکای اجتماعی دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد؛ برخی نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان کارگری خواستار این هستند که میان مزد منطقه‌ای، مزد بخشی و یا پرداخت دستمزد بر اساس صنایع تفاوت‌های وجود داشته باشد؛ برخی نیز معتقد هستند به صورت کلی حقوق کارگران تعیین شود. هر سه گزینه در کارگروه‌های بررسی می‌شود تا در وقت مناسب با مشارکت شرکای اجتماعی به وحدت‌نظر برسیم و سال آینده حداقل حقوق و دستمزد پرداخت شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه همزمان با دهه فجر ۶۶۰ طرح عمرانی در چهارمحال و بختیاری با اعتباری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال (سه هزار میلیارد تومان) به بهره‌برداری رسید، گفت: عملیات اجرایی تعدادی طرح‌های عمرانی دیگر نیز در استان آغاز شد.

به گفته وزیر کار، در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در سطح استان و کشور انجام شده و به مولفه‌های حداکثری در حوزه زیرساختی در استان رسیدیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه دهک‌های یارانه‌ای افزود: پرداخت یارانه، سال آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ امسال طرح فجرانه از دهه فجر امسال شروع شده است و به مدت سه ماه، تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

به گفته وزیر کار، در این طرح، برای دهک یک تا هفت میزان یارانه‌ای که از طریق کالا برگ دریافت می‌کنند و یارانه تشویقی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال افزایش یافته است و شرط خرید ۲ میلیون ریال حداقل برای سرانه حذف شده است؛ پرداخت یارانه به صورت وزنی است و هر فردی هر مقدار از این ۱۱ قلم را خریداری کند، به همان مقدار که سهمیه دارد، یارانه دریافت می‌کند.

منبع: sharghdaily-918357

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد